حضور ۴۲۷ روحانی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان
کد خبر: 4104699
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
یک مسئول در آموزش و پرورش زنجام خبر داد:

حضور ۴۲۷ روحانی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد نمازخانه‌های مدارس استان زنجان را ۸۱۱ باب نمازخانه عنوان کرد کرد و گفت: ۴۲۷ روحانی، نماز جماعت را در مدارس استان زنجان اقامه می‌کنند.

نمازجماعت در مدارس

به گزارش ایکنا از زنجان، حسین میرزایی معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره علمی، ادبی و پژوهشی فجر تا فجر نماز، با اشاره به اینکه بخش زیر ۱۸ سال جشنواره مربوط به دانش‌آموزان است، گفت: از ۱۷۵ اثر واصل شده به دبیرخانه جشنواره ۱۴۸ اثر در بخش دانش‌آموزی است که از این تعداد ۹۵ اثر برای مقطع ابتدایی، ۲۶ اثر متوسطه اول و ۲۷ اثر مقطع متوسطه دوم است.

وی با یادآوری اینکه در کنار جشنواره نماز، برنامه‌های مشترکی با ستاد اقامه نماز در مدارس استان اجرا می‌شود، گفت: طرح پیوند مسجد، محله و مدرسه با حضور آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان، هیئت امنای مساجد و دانش‌آموزان روزهای یکشنبه برگزار می‌شود.

میرزایی از اجرای طرح نورچشم و محراب بندگی و اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: طرح بهار بندگی ویژه جشن تکلیف دختران کلاس سوم و پسران کلاس هشتم را اجرا می‌کنیم. همچنین برنامه چون و چرای گفتمان دینی در مدارس با این موضوع اجرا می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز هفته قرآن در مدارس استان خبر داد و گفت: به همین مناسبت برنامه محافل قرآنی را در ۱۲ دارالقرآن‌الکریم آموزش و پرورش استان زنجان اجرا خواهیم کرد. همچنین مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و عترت در ۱۴ رشته در مدارس استان زنجان آغاز شده و همه دانش‌آموزان امکان شرکت در مسابقه فوق را دارند.

این مسئول در خصوص اقامه نماز جماعت در مدارس استان زنجان نیز گفت: بیش از ۲۵۰ روحانی و مبلغ امین با همکاری حوزه علمیه در مدارس استان زنجان فعالیت دارند؛ همچنین ۴۲۷ روحانی در سامانه ائمه جماعت مدارس ثبت شده است.

میرزایی تعداد نمازخانه‌های مدارس استان زنجان را که در آنها نماز جماعت برپا می‌شود را ۸۱۱ باب اعلام کرد و گفت: علاوه بر ۴۲۷ ائمه جماعتی که در مدارس نمازجماعت اقامه می‌کنند، از ظرفیت فرهنگیان نیز برای اقامه این فریضه الهی استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha