ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل جوان ضروری است
کد خبر: 4114537
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل جوان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: به ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل نو در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی به مراتب بیشتر اهمیت دهید.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز، ۲۴ دیماه‌، در جلسه شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان زنجان، با اشاره به اینکه جنگ تمام نشده است و امروز عرصه جهاد تبیین است، اظهار کرد: بهترین نیروهایی که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی و مسجدی هستند.

وی با بیان اینکه در ترویج و آموزش معارف مهدوی در میان نسل نو در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی به مراتب بیشتر اهمیت دهید، تصریح کرد: در این حوزه باید با جدیت کار کرد تا نسل جوان با این فرهنگ آشنا شوند.

مدیر بنیاد بین‌المللی مهدوی در زنجان نیز به اهم فعالیت‌های این بنیاد در طول سال اشاره و اظهار کرد: دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و تربیت مربی با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب حوزه‌های علمیه شهر زنجان و مرکز تخصصی مهدویت قم در طول سال برگزار شده است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی مهدویت در زنجان در هماهنگی، پشتیبانی و برگزاری گسترده جشن‌های اعیاد ربیع و نیمه شعبان در سطح استان حضور پررنگ داشته است، گفت: این برنامه‌ها با همکاری ۱۰۰ گروه از مساجد، تکایا، هیئت‌ها و مؤسسات مردمی شاخص استان برگزار شد.

وی تولید برنامه‌های متنوع و مؤثر رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی با همکاری صداوسیمای مرکز استان، از جمله برنامه‌ تلویزیونی «جان جانان» و ۱۰۰ قسمت برنامه رادیویی با موضوع مهدویت که در حال حاضر به‌صورت روزانه و هفتگی از رادیو و تلوزیون استان پخش می‌شود را از دیگر اقدامات این بنیاد در زنجان خواند.

معاون نظارت و هماهنگی امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور نیز در سخنانی نکاتی را در جهت تقویت فعالیت‌ها متذکر شده و با معرفی بنیاد به‌عنوان یک جریان مردمی که سال‌هاست با پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی شکل گرفته، گزارش مختصری از فعالیت‌های بنیاد مرکز ارائه کرد.

کاشی گفت: ضرورت دارد که مسائل مربوط به مهدویت مردمی‌سازی شود. همچنین باید توجه داشت که کار فرهنگی مؤثر باید تقاضا ایجاد کند و تنها مبتنی بر عرضه نباشد.

انتهای پیام
captcha