برگزاری محفل انس با قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان
کد خبر: 4121961
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

برگزاری محفل انس با قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان زنجان با بیان اهمیت دستورات حکومتی و اجتماعی در سوره مبارکه حدید، نقش مدیریت بر مبنای قرآن‌کریم را از نیازهای ضروری جوامع امروزی عنوان کرد.

قرآن‌کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جواد نصیری، نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان زنجان، شامگاه روز گذشته ۲۴ بهمن‌ در محفل انس با قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان که با محوریت آیات یک تا ۵ سوره مبارکه حدید برگزار شد، اظهار کرد: انسان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راه رسیدن به فیوضات الهی برخوردار است که راه کسب این فیوضات نیز حرکت و تلاش انسان است‌.

وی در تشریح شان نزول سوره حدید، گفت: این سوره پنجاه و هفتمین سوره قرآن‌کریم است که در مدینه منوره بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد. این سوره ۲۹ آیه دارد که ۳۳ مرتبه لفظ الله در آن آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان زنجان بیان کرد: حدید به معنی آهن است که با توجه به اهمیت آهن و منافع آن مخصوصا در امور نظامی و صنعتی وادار به تفکر و اندیشه در مورد فواید آن و بهره‌برداری از این عنصر طبیعی نظر انسان را جلب می‌کند.

این مسئول موضوعات کلی مورد تاکید در این سوره را تسبیح و تقدیس خداوند، آفرینش زمین و آسمان در شش روز، نزول آیات الهی و اهداف عالیه، انفاق، جهاد، قرض دادن در راه خدا، حقیقت زندگی دنیا مبنی بر پوچ بودن آن، ارسال پیامبران و انزال کتب و نفی رهبانیت بیان کرد.

نصیری با اشاره به فضیلت قرائت این سوره، توضیح داد: امام صادق (ع) فرمود: هرکه این سوره را در نماز فریضه بخواند و مداومت نماید خداوند او را عذاب نکند و در خودش و اهلش بدحالی و احتیاج نبیند. امام باقر (ع) نیز فرمودند: کسی که قبل از خواب سوره‌های حدید، حشر، صف، جمعه و تغابن را بخواند نمی‌میرد تا امام زمان (عج) را درک کند و اگر بمیرد در جوار و نزد رسول خدا (ص) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha