مربیان پرورشی وظیفه خطیری در تربیت نسل آینده کشور دارند
کد خبر: 4125336
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

مربیان پرورشی وظیفه خطیری در تربیت نسل آینده کشور دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مربیان پرورشی وظیفه خطیری در تربیت نسل آینده کشور دارند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ظهر امروز ۱۰ اسفند در دیدار با مسئولان آموزش‌وپرورش استان زنجان که به مناسبت هفته علوم تربیتی برگزار شد، اظهار کرد: معلمان و مربیان یکی از سخت‌ترین شغل‌ها را دارند زیرا مخاطب آنان دانش‌آموزان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه در واقع معلمان با انسان سروکار دارند، ادامه داد: انسان موجودی است که برخلاف اشیا که فاقد حس و عاطفه‌اند، سرشار از عاطفه و احساس است که با توجه به همین موضوع ممکن است گاهی با یک کلمه یا یک جمله کل شخصیت یک فرد تغییر یابد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) ‌که فرمودند: ماموریت پیامبران را تربیت انسان است، افزود: وظیفه معلمان نیز همچون پیامبران است؛ زیرا آنان نیز به کار تربیت انسان مشغول هستند که کاری خطیر و ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بنا بر گزارش‌های موجود فعالیت قریب به اتفاق معلمان و مربیان ما شایسته تقدیرند و این مایه خرسندی است، افزود: مربیان پرورشی باید مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان بیاموزید و دانش‌آموزانی علاقمند و مسئول نسبت به شهر و کشور خود و قدردان تربیت کنند.

خاتمی ادامه داد: ما ایرانی و مسلمان هستیم و آشنایی با تمدن دیرینه کشور و علاقه‌مندی به این هویت ریشه‌دار، سبب علاقمندی به کشور و تلاش برای آینده بهتر خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه مربیان پرورشی باید تلاش کنند سنگ صبور و محرم دانش‌آموزان باشند، تاکید کرد: دلیل این امر نیز این است که آینده کشور و تربیت نیروی انسانی به کار آنها وابسته است.

انتهای پیام
captcha