روز قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین و برائت از اسرائیل است
کد خبر: 4133996
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

روز قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین و برائت از اسرائیل است

امام‌جمعه قیدار گفت: روز جهانی قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین مظلوم و برائت از اسرائیل غاصب است.

امام‌جمعه قیدار

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام‌جمعه قیدار، ظهر امروز 25 فروردین، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قیدار، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم این شهر در راهپیمایی روز جهانی قدس، از این روز به عنوان یکی از تدابیر حکیمانه امام راحل یاد کرد و گفت: بعد از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، مسئله فلسطین به یک موضوع جهانی تبدیل شد تا همه ملت آزادی‌خواه در برابر ظلم ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع فلسطین و لبنان برای ایران از دو بعد حائز اهمیت است، اظهار کرد: نخست از جنبه الهی و اسلامی که به حکم فطرت الهی موظف به پشتیبانی از مظلومان در برابر ظالمان هستیم و به ‏عنوان مسلمان وظیفه شرعی‏‌مان ایجاب می‏کند که از کیان اسلامی‏‌مان حمایت کنیم، به‏ ویژه فلسطین و بیت‏‌المقدس که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و سیاسی جزو جدایی‌‏ناپذیر دین ما است.

خطیب نمازجمعه قیدار ادامه داد: دوم از بابت راهبرد نظام اسلامی ایران است. روز جهانی قدس و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمایی دارد، از بمب اتم برای رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر و مخرب‌تر است. تحولات اخیر، یکپارچگی گروه‌های مقاومت و عملیات‌های موفق دلاورمردان فلسطینی به ویژه عبور شعله‌های انتفاضه از دیواره‌های مرکزیت رژیم، این حقیقت را نشان می‌دهد که نفس‌های تل‌آویو به شمارش افتاده است.

موسوی با یادآوری اینکه روند تحولات و رخدادهای این روزهای سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد، مقاومت فلسطین در طول تاریخ خود هیچ‌گاه مانند امروز قدرتمند نبوده و در مقابل صهیونیست‌ها به رغم حمایت قدرت‌های سلطه‌گر غربی و امکانات گسترده نظامی و رسانه‌ای سلطه، چنین مستاصل و ناتوان نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و یکپارچگی جبهه مقاومت ضدصهیونیستی به ویژه گروه‌های مبارز فلسطینی و پای گذاردن نسل نوظهور جوان مومن و مجاهد به میدان مبارزه علیه اشغالگران میراث مکتب شهید قدس سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های ماندگار آن سردار است.

امام‌جمعه قیدار افزود: روز جهانی قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین مظلوم و برائت از اسرائیل غاصب است و این پیام را به سردمداران رژیم غاصب و حامیان پلید آن به ویژه دولت تروریست و منفور ایالات متحده آمریکا می‌دهد که شمارش معکوس برای اعلام پایان رژیم جنایتکار و اخراج اشغالگران سرزمین قدس آغاز شده است و هیچ عاملی قادر نخواهد بود مانع ضعف و تزلزل درونی منتهی به افول دولت و جامعه صهیونیستی شود.

وی با بیان اینکه دلارزدایی اکنون فقط تقاضای آسیایی‌ها، آفریقایی‌ها و آمریکای جنوبی نبوده و این تفاضای اروپایی‌ها و حتی نزدیک‌ترین متحدان تاریخی آمریکا است، ابراز کرد: افول دلار یکی از نشانه‌ها و شاخص‌های افول قدرت آمریکا است. واقعیت این است که نظام بین‌الملل اکنون شاهد نظمی چند قطبی و نه تک‌قطبی است و آمریکا دیگر نمی‌تواند داعیه ابرقدرتی در این نظام را داشته باشد.

موسوی در ادامه با اشاره به ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی‏، خاطرنشان کرد: در این روز ارتش ایران حیات دوباره یافت و حیات دوباره ارتش با عشق به خدا و تبعیت از امام (ره) و دلبستگی به ملت مومن و انقلابی ایران شروع شد.

امام‌جمعه قیدار همچنین به دهه حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن اشاره و اظهار کرد: داشتن سرپناه و مسکن برای بشر یک نیاز ضروری و حیاتی است و اینکه حضرت امام (ره) ۹ روز بعد از رای آری مردم به جمهوری اسلامی دستور تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام را صادر کردند، حکایت از اهمیت مسئله دارد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام راحل از محصولات ناب انقلاب اسلامی است که تاکنون در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به محرومان اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده و در جهت تحقق خواسته‌های قلبی امام راحل و مقام معظم رهبری که همان جلب رضای الهی است، قدم برداشته است.

انتهای پیام
captcha