قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به عفاف و حجاب مغفول مانده است
کد خبر: 4134953
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به عفاف و حجاب مغفول مانده است

امام‌جمعه سلطانیه گفت: در مورد عفاف و حجاب و روزه‌خواری قوانین زیادی داریم که چندین سال است نوشته شده اما متأسفانه به قوانین و دستورالعمل‌ها عمل نشده است.

عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه، شامگاه دیروز ۲۸ فروردین در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه در سال جدید با اشاره به شعارهایی که طی چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود، عنوان کرد: انتخاب شعارهای اقتصادی برای سال‌ها به معنای بی‌اهمیت یا بی‌تفاوت بودن به مسائل فرهنگی نیست.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر که بخشی از فرهنگ ماست باید عملیاتی شود، ادامه داد: در این راستا نیز تذکر لسانی به عنوان یک وظیفه همگانی در برابر منکرات اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است.

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه ما در مورد عفاف و حجاب و روزه‌خواری قوانین زیادی داریم و دستور قرآن و شرع مقدس که جای خود را دارد، افزود: این قوانین چندین سال است که نوشته شده و چیز جدیدی نیست اما متأسفانه به قوانین و دستورالعمل‌ها عمل نشده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر عمل کردنی بوده و گفتنی و شنیدنی نیست، ادامه داد: اگر ما اینجا بشینیم جلسه پشت جلسه ولی در میدان و موقع نیاز کاری نکنیم. این جلسات هیچ فایده‌ای ندارد و نمونه‌اش همین عید و قضیه اسفناک بی‌حجابی و بدحجابی در گنبد سلطانیه است.

این مسئول تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید یک برنامه فرهنگی منسجم و قابل اجرا به ویژه در ایام عید و تابستان برای گنبد سلطانیه داشته باشد.

امام‌جمعه سلطانیه با اشاره به دیدار با مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارائه پیشنهاد هم‌فکری نهادهای فرهنگی استان و کمک برای فعال‌سازی مسجد علامه حلی سلطانیه که در داخل ارگ گنبد واقع شده است، گفت: اگر مسجد علامه در طول سال فعال شود می‌توان از ظرفیت مسجد استفاده همه جانبه در گنبد داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha