آمادگی نیروهای مسلح پیام صلحی به دوست‌داران انقلاب است
کد خبر: 4135059
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

آمادگی نیروهای مسلح پیام صلحی به دوست‌داران انقلاب است

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان گفت: این آمادگی دفاعی پیام صلحی برای کشورهای دوست و همسایه و دوست‌داران انقلاب اسلامی و پیام هشداری برای کسانی است که گوشه چشم چپی به این نظام داشته باشند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، سرهنگ محمدعلی بیرانوند، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان، صبح امروز ۲۹ فروردین‌ در مراسم بزرگداشت روز ارتش در استان زنجان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: یک نظریه وجود دارد که اعتقاد بر این است که نظامی‌گری یک ایدئولوژی است که توان ارتشی یا نظامی را سرمنشأ و منبع تمام امنیت‌ها می‌داند.

وی با بیان اینکه نظامی‌گری در ملایم‌ترین شکل خود بر این گزاره باور دارد که آشتی از طریق توانمندی نظامی میسر می‌شود و آمادگی نظامی بهترین راه دستیابی به صلح جهانی است، افزود: اگر می‌خواهیم امنیت، آرامش و رفاه داشته باشیم، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت هر کشوری وجود نیروی مسلح قوی و بازدارنده است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را در واپسین روزهای پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و آن برهه ۲۰ ماهه مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که در اوایل انقلاب شرایط سختی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، گفت: با توجه‌ به تبلیغات گسترده و سوئی که در اوایل انقلاب علیه ارتش و موجودیت آن وجود داشت، امام راحل، حکیمانه و مدبرانه با دوراندیشی ۲۹ فروردین‌ماه را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری کردند.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب عوامل ضدانقلاب با استفاده از ابزاری به نام نارضایتی‌های قومی و قبیله‌ای آشوب‌های گسترده‌ای را در برخی از نقاط کشورمان از جمله آذربایجان غربی، کردستان، گنبد، جنوب غرب و شرق کشور برپا کردند که در این اوضاع‌ و احوال سیاسی، ارتش در وضعیت مناسبی به علت تصمیمات نابه‌جایی مانند کاهش مدت سربازی و آزاد کردن نقل‌وانتقالات عمومی قرار نداشت.

این مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی اعضای کمیته انقلاب تصمیم گرفتند به محضر امام راحل رسیده و از ایشان برای جلوگیری از دخالت‌های بی‌جا و تصمیمات غلط کمک بخواهند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای خود را فرمانده کل قوا اعلام کرده و فرمودند: این ارتش رسول‌الله است و هرگونه تعرض و دخالت در امر آن را ممنوع فرمودند.

این مسئول با توضیح اینکه امام مقرر فرمودند ارتش در ۲۹ فروردین با سازوبرگ نظامی به خیابان‌ها بیاید و از مردم نیز خواستند از ارتش جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند، گفت: این حمایت امام راحل سبب دلگرمی ارتش در آن برهه زمانی شد.

بیرانوند تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی در برهه هشت سال دفاع‌مقدس در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای جهادی افتخارات زیادی را رقم زدند که نماد این فداکاری تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن ارتش به‌ نظام و ملت ایران است.

وی با توضیح اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال دفاع‌مقدس و در دوران سازندگی نیز پابه‌پای مردم و دولت پیش رفته و از هیچ‌گونه کمک و تلاش دریغ نکرد، افزود: اگر دهه بعد از دفاع‌مقدس را بررسی کنیم ارتش همواره در بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی در کنار مردم بوده است و در دوران کرونا نیز ارتش با امکاناتی که در اختیار دارد خودش را فدای ملت کرد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان با اشاره به اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نگاه به داخل و خودکفا بودن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت نخبگان ارتش، شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبانی وزارت دفاع و نیروهای مسلح اقدام به‌، به روز کردن ۱۱۰۰ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی کرده است، اظهار کرد: این تجهیزات با پیشرفته‌ترین دانش روز دنیا به‌روز شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تسلیحات جدید دارای ویژگی خاصی چون هدفمند بودن، دور زن بودن، هوشمند بودن و قابلیت شبکه داشتن است، متذکر شد: به‌ جرئت می‌توانیم بگوییم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از به‌روزترین وسایل و تجهیزات موجود بهره‌مند می‌شوند، تجهیزاتی که بتواند پاسخ‌گویی برای هر نوع تهدیدی باشد.

بیرانوند با تأکید بر اینکه هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیه نیروهای مسلح در اوج آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارند، افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حال حاضر یک نیروی همدل و هم‌افزا در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در تحقق امنیت توان رزمی و آمادگی دفاعی است و آمادگی این را داریم که در کنار سایر نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ کوبنده‌ای به هر نوع تهدیدی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی دفاعی پیام صلحی برای کشورهای دوست و همسایه و دوست‌داران انقلاب اسلامی و پیام هشداری برای کسانی است که گوشه چشم چپی به این نظام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha