دانشگاه‌ها میزبان هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئله‌محور شوند
کد خبر: 4138320
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

دانشگاه‌ها میزبان هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئله‌محور شوند

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید در دانشگاه‌ها هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئله‌محور، تشکیل شود تا به سمت کمک به یکدیگر و حل مسائل و مشکلات روز جامعه حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام بهمن وحدتی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام بهمن وحدتی، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست بصیرتی که با موضوع تبیین عفاف و حجاب (ویژه دانشگاهیان) که در سایت امام دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهایی مثل آمریکا به دنبال مدیریت جهان هستند و در همه دنیا همواره عامل جنگ‌افروزی و اغتشاشات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه و حتی برخی از تحصیلکرده‌ها، سواد رسانه‌ای ندارند که یکی از عوامل ضعف در حوادث اخیر، این مسئله بود، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به جمهوری اسلامی ضربه زده و نظام را از بین ببرند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از روش‌هایی که دشمن تلاش می‌کند به ما آسیب بزند، تزریق ناامیدی از نظام در جامعه و در بین اقشار مختلف است، تصریح کرد: از بین بردن بنیان و تحکیم خانواده یکی دیگر از روش‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام است و اگر در خانواده بین اعضاُ ارتباط کلامی وجود داشته باشد، دشمنان هیچ‌گاه نمی‌توانند موفق شده و بنیان خانواده را سست کنند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه از بین بردن ارزش‌های حاکم بر جامعه یکی دیگر از اقدامات دشمنان بوده که باید در این زمینه مخاطب‌شناسی ما بسیار قوی باشد، گفت: در حوادث اخیر، مشاهده کردیم که اکثر جوانان فریب خورده بودند و باید برای برگشت آن‌ها به آغوش جامعه و شناساندن ارزش‌های حاکم بر جامعه‌، از طریق جهاد تبیین موضوع برای آن‌ها روشن شود که لازمه آن داشتن مخاطب‌شناسی درست و اصولی است.

حجت‌الاسلام وحدتی با بیان اینکه ما سه نسل را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: نسل اول انقلابی‌ها بودند؛ نسل دوم روشن‌فکران بودند که ریشه بسیاری از آسیب‌های حال حاضر جامعه به آنها مرتبط است و نسل سوم سلبریتی‌ها هستند که باعث رواج بسیاری از الگوهای غلط در جامعه شده‌اند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به دوران ارزش‌ها و حفظ آنها برگردیم.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، افزود: جامعه روحانیت همیشه در همه صحنه‌ها حاضر بوده و در هیچ برهه‌ای از زمان عقب‌نشینی نکرده است و هر جا طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری عمل شده موفق بوده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئله‌محور، تشکیل شود تا به سمت کمک به یکدیگر و حل مسائل و مشکلات روز جامعه حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha