آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف هشت سال دفاع‌مقدس است
کد خبر: 4143433
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف هشت سال دفاع‌مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر ارزش و اهمیتی به اندازه تمام جنگ دارد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف هشت سال دفاع‌مقدس است.

آزادسازی خرمشهر

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدشمس‌الدین موسوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان، ظهر امروز ۴ خرداد در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن تبریک دهه کرامت و فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر ارزش و اهمیتی به اندازه تمام جنگ دارد. آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف هشت سال دفاع‌مقدس است.

وی با اشاره به اینکه تدوین خاطره‌ شهدا و ایثارگران مسئله حائز اهمیتی است، تصریح کرد: تدوین و نگارش ۶۰ عنوان کتاب و ۲۹ عنوان کتاب صوتی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است. جمع‌آوری اسناد دفاع‌مقدس خصوصا اسناد اداری و اسناد مربوط به شهدا جمع‌آوری شده و این روند ادامه خواهد اشت.

موسوی افزود: از خانواده همه شهدای روحانی مصاحبه صورت ‌گرفته و اسناد آنها جمع‌آوری شده است.‌ همچنین با ۷۰ درصد ایثارگران مصاحبه صورت گرفته و خاطرات آنها تالیف شده است. دانشنامه دفاع‌مقدس استان نیز تدوین شده و چاپ و انتشار آن باید به طور استانی صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس تکمیل و ساخت موزه دفاع مقدس است، اذعان کرد: پروژه ساخت موزه دفاع‌مقدس استان زنجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دفاع‌مقدس بخش اداری، منابع و آمفی‌تاتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی با تاکید بر اینکه حوادث برجسته دفاع‌مقدس باید در کتاب‌های درسی، دانشگاه‌ها و مدارس منعکس شود، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شصت و دو کلاس دفاع‌مقدس فعال فعالیت می‌کنند و ۳۷ مرکز این درس را تدریس می‌کنند؛ ارائه این درس در دانشگاه‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. همچنین ۴۰ پروژه علمی مرتبط با دفاع‌مقدس و کسر خدمت برای دانشجویان ارشد با دفاع ۳ تا ۹ ماه و در صورت ملی بودن پروژه کسر تمام خدمت صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دفاع‌مقدس یک قله است و باید تبیین شود؛ چرا که دفاع‌مقدس گنجی است که تا سالیان سال می‌توانیم برکات آن را استخراج کنیم. دفاع‌مقدس یک مناسب و یادواره نیست باید یک جریان ساری و جاری در همه حوزه‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha