آثار ۳۷ نفر از خوشنویسان برتر زنجانی با عنوان «مشق عشق» به نمایش در آمد
کد خبر: 4152189
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

آثار ۳۷ نفر از خوشنویسان برتر زنجانی با عنوان «مشق عشق» به نمایش در آمد

نمایشگاه آثار ۳۷ نفر از خوشنویسان زنجانی با عنوان «مشق عشق» در نگارستان فرهنگسرای امام خمینی(ره) و با حضور هنرمندان پیشکسوت زنجان افتتاح شد.

نمایشگاه خطاطی

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نقی ریاحی رئیس انجمن خوشنویسان ایران شعبه زنجان، از افتتاح نمایشگاه «مشق عشق» خبر داد و اظهار کرد: اگر عشق و علاقه نباشد اثر هنری خلق نمی‌شود و از آنجایی‌که هنرمندان برای خلق اثر هفته‌ها و حتی ماه‌ها زحمت می‌کشند اثر معنوی فوق‌العاده بالایی دارد لذا عنوان این نمایشگاه را «مشق عشق» برگزیدیم.

وی هدف از تشکیل این نمایشگاه را اشاعه هنرخوشنویسی در سطح شهر زنجان دانست و عنوان کرد: ایجاد انگیزه برای جوانان و علاقمندان به خصوص در ایام تعطیل تابستان است.

ریاحی بهترین انگیزه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان را آشنایی با هنر دانست و یادآور شد: هنر خوشنویسی هنری مقدس و بالفایده است.

فاطمه محبوبی‌اصل «عضو فعال انجمن خوشنویسان ایران» در حاشیه نمایشگاه «مشق عشق» در جمع خبرنگاران، افزود: هنرمندان ممتاز و فوق ممتاز و استاد کارهای خوشنویسی آثار خود را در قالب موضوع آزاد به نمایش گذاشته‌اند.

این هنرمند گفت: رشته خوشنویسی منحصر به نوشتن توسط تنها آقایان نیست و خانم‌های بااستعدادی در این عرصه در حال فعالیت هستند.

عضو فعال انجمن خوشنویسان ایران ادامه داد: ذوق و زیبایی و نگاه لطیف و ظریفی که بانوان به هنر دارند در آثار خوشنویسی خودش را نشان می‌دهد.

محبوبی‌اصل خاطرنشان کرد: آن‌طورکه به نظر می‌رسد تلفیق هنر بانوان و آقایان در یک نمایشگاه می‌تواند جالب و آثار قشنگی به ارمغان آورد.

گفتنی است نمایشگاه «مشق عشق» از تاریخ ۱۰ الی ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ پذیرای عموم علاقمندان به هنر است.

انتهای پیام
captcha