برگزاری دومین میثاق استانی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان
کد خبر: 4155679
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

برگزاری دومین میثاق استانی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور از برگزاری دومین میثاق استانی کودکان و نوجوانان حسینی در این مؤسسه خبر داد.

برگزاری دومین میثاق استانی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

بهیه حبری مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، گفت: وقایع عاشورا و تبیین نقش اهل‌بیت(ع) در این واقعه عظیم، ما را برآن داشت تا با نگاهی موثر و بنیادین در جهت تربیت نسل تراز انقلاب، گامی برداشته و الگوهای انسان ساز را معرفی کنیم. از این‌رو تصمیم بر طرح و اجرای میثاق کودکان و نوجوانان حسینی(ع) شد تا آینده‌سازان کشور با حضور در این همایش و رقابت عقیدتی، نوآوری‌ها و هنر خود را با موضوع مرتبط با امام خویش در معرض دید همگان قرار دهند.

این فعال قرآنی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: الگوسازی جامع برای نسل نوجوان، معرفی و تبیین صحیح وقایع عاشورا با زبان هنر، تولید آثار توسط کودکان و نوجوانان و کشف استعدادهای هنری بر پایه اعتقادات کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور عنوان کرد: شرکت در عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای کسب تجربه و ساخت هویت دینی آنهاست، کربلا برای هر فرد در هر سنی الگو دارد، زنان و مردان و کودکان می‌توانند با الگوهای کربلایی مسیر خود را پیدا کرده و در صحنه باشند.

حبری ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به آشنایی با فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: مداحی، عکاسی، نقاشی و تولید کلیپ نیز رشته‌های این جشنواره است. کودکان و نوجوانان رده سنی ۴ تا ۱۱ سال می‌توانند در بخش‌های مختلف و رشته‌های مختلف شرکت کنند. بخش ویژه این مسابقه شامل نماز و عفاف و حجاب است که رده سنی ۴ تا ۱۱ سال را شامل می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور ادامه داد: به نفرات اول و دوم هر بخش جایزه نقدی همراه با لوح تقدیر اهداء خواهد شد. علاقمندان می‌توانند آثار خود را از ۲۶ تیر لغایت ۲۸ مردادماه جهت ارائه به جشنواره در فضای مجازی (ایتا) به شماره ۰۹۳۵۴۹۶۹۵۱۷ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha