معرفت‌افزایی، مهم‌ترین هدف کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید است
کد خبر: 4155716
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

معرفت‌افزایی، مهم‌ترین هدف کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید، آموزش نیست بلکه معرفت‌افزایی بر اساس نیازها و چالش‌های ذهنی شرکت‌کنندگان مهم‌ترین هدف این کارگاه‌ها است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ظهر امروز ۲۶ تیر در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: حق هر فردی است که چالش‌های ذهنی خود را با استادی که در آن موضوع، صاحب اندیشه، ایده، بیان، قلم و کتاب است در میان بگذارد.

وی از اساتید شرکت‌کننده در کارگاه‌های ضیافت اندیشه درخواست کرد، سوالات و دغدغه‌های ذهنی خود را به راحتی با اساتید علوم انسانی حاضر در این جلسات در میان بگذارند و افزود: اگر چه شرکت‌کنندگان این جلسات در رشته‌های تخصصی خود، صاحب‌نظر و استاد هستند ولی قطعا در مسائل مرتبط با علوم انسانی نیازمند راهنمایی اساتید مربوطه می‌باشند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدی برقراری ارتباط بین اساتید علوم پزشکی و علوم انسانی را از ابعاد مثبت کارگاه‌های ضیافت اندیشه عنوان کرد و گفت: خوب سوال کردن و خوب پاسخ دادن، هنری است که اساتید از آن بهره‌مند هستند و کارگاه‌های ضیافت اندیشه بر پایه همین هنر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه علوم اجتماعی در هر جامعه‌ای نسبت به سایر جوامع، متفاوت است، اظهار کرد: فرهنگ هر جامعه‌ای متاثر از جریان‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و تاریخی آن جامعه است و سلامت روان افراد در هر جامعه‌ای در گرو دریافت پاسخ صحیح به چالش‌های فکری مرتبط با علوم اجتماعی حاکم بر آن جامعه است.

در ادامه این جلسه محمدرضا زراعتی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری کارگاه‌های ضیافت اندیشه را به کانون‌های فکرسازی تشبیه کرده‌اند، اظهار کرد: این کارگاه‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی و محل تولید فکر برای رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور است.

گفتنی است کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ۲۶ الی ۲۹ تیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha