عزاداران حسینیه اعظم زنجان قرآن جیبی به همراه داشته باشند
کد خبر: 4158344
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
در راستای محکومیت اهانت به قرآن‌کریم؛

عزاداران حسینیه اعظم زنجان قرآن جیبی به همراه داشته باشند

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: در محکومیت اهانت به قرآن، عزاداران حسینیه اعظم قرآن جیبی به همراه داشته باشند.

محکومیت اهانت به قرآن

مجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ظهر امروز ۴ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز از ساعت ۱۴ و با حضور مردم عزادار از سراسر ایران در حسینیه اعظم آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت دسته از ساعت ۱۶ و از محل حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان خواهد بود، اضافه کرد: در این دسته ۵۵۰۰ خادم افتخاری کار نظم دسته را انجام می‌دهند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان اضافه کرد: امسال ۷۱۵ عدد بلندگوی صوتی، مسیر ۳ کیلومتری دسته عزاداری و خیابان‌های اطراف را توسط ۲۷۰ خادم افتخاری پوشش خواهند داد.

شهامی با بیان اینکه اشعار انتخابی برای دسته عزاداری امسال مثل سنوات گذشته برگرفته از وضعیت کشور است، افزود: اما با توجه به اینکه در چند هفته قبل بحث اهانت به قرآن را داشتیم، محکوم کردن این موضوع در دسته عزاداری مورد توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس از عزاداران خواسته شده است که برای حضور در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، قرآن کوچک جیبی نیز به همراه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: هدف از این کار انجام یک اقدام هماهنگ از سوی عزاداران برای نشان دادن ارادت مسلمانان به قرآن است تا اهانت به این کتاب مقدس را محکوم کنند.

شهامی با بیان اینکه در روز دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خبرنگاران داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند، افزود: امسال همچنین ۲۰ نفر از نویسندگان سراسر کشور به زنجان سفر کرده‌اند تا خرده روایت‌های حسینیه اعظم زنجان را ثبت کنند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه از امروز کار ثبت خاطره‌نگاری توسط این نویسندگان آغاز شده است، اضافه کرد: در نهایت این مطالب به شکل کتاب به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از بزرگترین دسته‌های عزاداری در جهان اسلام است که بیشترین اهدای قربانی پس از مراسم حج را نیز به این محفل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha