هشت دستگاه اجرایی برتر در سی‌امین اجلاس سراسری نماز تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4192250
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

هشت دستگاه اجرایی برتر در سی‌امین اجلاس سراسری نماز تجلیل می‌شوند

سیداحمد زرهانی گفت: هشت دستگاه اجرایی و چند چهره برتر در سی‌امین اجلاس سراسری نماز مورد تجلیل و تعدادی از دستگاه ها نیز مورد تذکر قرار خواهند گرفت.

سی‌امین اجلاس سراسری نماز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان زنجان، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، شامگاه گذشته ۱۵ دی‌ماه در برنامه زنده خبری، با بیان اینکه دارالمؤمنین زنجان میزبان سی‌امین اجلاس سراسری نماز است، اظهار کرد: این اجلاس ۱۶ دی‌ماه با حضور تعداد زیادی از علما، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه، متفکران، با قرائت پیام مقام معظم رهبری ساعت ۱۴ آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هر ۲۹ اجلاس سراسری نماز پیامی از سوی ایشان قرائت شده است، افزود: به نوعی دایرةالمعارفی از راهکارها را برای ترویج فرهنگ نماز از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در سی‌امین اجلاس سراسری نماز پس از قرائت پیام رهبری معظم انقلاب، سخنرانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خواهد بود، بیان کرد: پس از سخنرانی ریاست جمهوری نیز تعدادی از وزرا سخنرانی کرده و تعدادی از نویسندگان مقالات علمی برگزیده به ارائه خواهند پرداخت؛ به نوعی میزگردی درباره چالش‌ها و مشکلات نماز نسل نو ارائه خواهد شد.

زرهانی با اشاره به اینکه ماحصل این اجلاس تبدیل به یک منشور با تمرکز بر چه باید کرد، خواهد شد، بیان کرد: برای بهبود اقامه نماز توسط نسل نو و روی آوردن آن‌ها به نمازخانه‌ها و مساجد و همچنین توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس، دانشگاه‌ها با حضور جوانان و نوجوان خواهد بود.

وی افزود: این منشور به سبک سال گذشته در اختیار ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت و در صورت صلاحدید به‌عنوان دستورالعمل ابلاغ و بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود آگاه می‌شوند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با یادآوری اینکه اجلاس سراسری نماز فردا محفلی برای سخنرانی نیست، افزود: کمیسیون‌هایی طی چند ماه گذشته با حضور ۱۳ دستگاه در سطح ملی و استانی تشکیل شده و چالش‌ها و موانع اقامه نماز نسل نو مورد بررسی قرار گرفته و رسالت و وظایف دستگاه ها نیز احصا و متناسب با آن برنامه کاری توسط هر دستگاه ارائه خواهد شد که بستری برای تحولات پنج سال آینده است.

زرهانی با بیان اینکه هشت دستگاه برتر و چند چهره برتر در اجلاس سراسری نماز اعلام و تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: در اجلاس سراسری سیزدهم طی ابلاغیه مقام معظم رهبری یک هیئت برای ارزیابی و یک هیئت تحولات را با نظارت رئیس‌جمهور رصد کنند و این اقدام صورت گرفته شده و گزارش آن در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در این اجلاس مورد تقدیر قرار می‌گیرند، گفت: تعدادی از دستگاه‌ها نیز مورد تذکر قرار خواهند گرفت که این تشویق‌ها و تذکرات زمینه‌ای برای تحرک و اهتمام بیشتر است.

انتهای پیام
captcha