تجهیز ۴ هزار کتابخانه سطح کشور برای پخش اذان
کد خبر: 4192448
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

تجهیز ۴ هزار کتابخانه سطح کشور برای پخش اذان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجهیز ۴ هزار کتابخانه سطح کشور برای پخش اذان خبر داد و گفت: باید این مراکز در زمان اقامه نماز اذان پخش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از زنجان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ۱۶ دی‌‌ماه در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که در زنجان در حال برگزاری است، با اشاره به این‌که ۲۶ هزار کانون مساجد در کشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: نهضت بازگشت به مساجد با جدیت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقوله متکثری را در حال راهبری هستیم و این وزارتخانه با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در ارتباط است، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه‌ای است که واژه اسلامی در آن آمده است که موهبت بزرگی برای این وزارتخانه است.

این مسئول با بیان اینکه توجه به قرآن کریم، نماز و مساجد در اولویت فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، اضافه کرد: نهضت بازگشت به مساجد یک وظیفه و تکلیف همگانی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۲۶  هزار کانون مساجد در کشور مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: چاره‌ای جز بازگشت به مساجد نداریم؛ چرا که محور و رمز پیروزی انقلاب اسلامی، این مساجد بودند.

وی با بیان اینکه متاسفانه حرکت‌هایی که در دهه‌های گذشته فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های غیر از مساجد انجام شد، ما را از مسیر اصلی دور کرد، گفت: در وزارت ارشاد و ستاد کانون‌های مساجد این حرکت به شدت دنبال می‌شود که موضوع اصلی مسجد، قرآن و نماز باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات مشترک با ستاد اقامه نماز، افزود: حمایت از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز» با همکاری موسسات فرهنگی انجام شده و با استفاده از ظرفیت این موسسات برای ترویج نماز استفاده کرده و در این طرح نوجوانان را عملا به نماز دعوت کردیم.

این مسئول با اشاره به این‌که حمایت از اجرای طرح چهره به چهره با حضور مربیان تربیتی در بین دانش‌آموزان و اصلاح قرائت نماز، تدوین سند راهبردی نماز در وزارتخانه انجام شده است، عنوان کرد: باید بتوانیم با اقدامات مطلوب فضای فرهنگی کشور را با مقوله نماز پیوند بزنیم.

اسماعیلی از تجهیز ۴ هزار کتابخانه سطح کشور برای پخش اذان خبر داد و گفت: باید این مراکز در زمان اقامه نماز اذان پخش کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تکالیف جامانده در مورد نماز از دولت قبل را نهایی کنیم، ادامه داد: عضویت دبیران اقامه نماز در شورای اداری انجام شدنی است و در هر استان موضوع نماز در صدر کارها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha