برگزاری دوره آموزشی «ماه» ویژه مدیران هیئت‌های مذهبی در زنجان
کد خبر: 4193126
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

برگزاری دوره آموزشی «ماه» ویژه مدیران هیئت‌های مذهبی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت‌افزایی هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی «ماه»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: در آوردگاه تمدنی براساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری منشور آن را بیان کردند، هیئت‌های مذهبی نقش مهمی ایفا می‌کنند که نیازمند تقویت محتوایی در این زمینه هستند.

وی افزود: هر نهاد اجتماعی که بخواهد در آوردگاه تمدنی به‌ویژه در عرصه عقلانیت و حقانیت اسلام ناب محمدی نقش‌آفرینی کند، باید مهارت‌های خود را در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تقویت کرده و سپس وارد عرصه فرهنگی شود که این دوره‌ها از اهمیت بالایی در توانمندسازی گروه‌های هدف برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت‌افزایی هیئت، تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد استان زنجان ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه در این اداره‌کل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی پس از فراگیری آموزش‌های لازم می‌توانند با نقش‌آفرینی مؤثر در زمینه جریان‌سازی و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و نیز تقویت جریان تشکل‌های دینی و حلقه‌های میانی اثرگذار باشند.

احمدی بیان کرد: در گذشته افراد چگونگی روند فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی را یاد می‌گرفتند، ولی امروز نیازهای نسل جوان ما عوض شده و هیئت‌های مذهبی باید نوع نگاه خود را برای ارتباط با نسل جوان بروز کنند و این امر نیازمند تخصص لازم، برای نقش‌آفرینی در این زمینه است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئت‌های مذهبی با هدف توانمندسازی تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی، برای جریان مدیریت هیئت لازم است. مانند فعالیت‌های رسانه‌ای نوع هیئت‌داری و ارتقای سطح نیازهای نسل جوان ما چگونه در این هیئت‌ها مرتفع بشود.

احمدی با اشاره به چگونگی انتخاب افراد برای شرکت در این دوره‌ها گفت: افراد مؤثر در هیئت شاخص استان به‌صورت منتخب انتخاب شده‌اند و با حضور اساتید برتر کشوری و استانی و استفاده از توان علمی و تجربه عملی آنها آموزش می‌بینند.

یادآور می‌شود، دوره آموزشی «ماه» با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت‌های شاخص استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه با حضور اساتید کشوری و استانی در چهار بخش مدیران هیئت‌های مذهبی، مدیران بخش بانوان، فعالان رسانه‌ای و فعالان تربیتی نوجوان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha