خودداری مسلمانان استرالیا از شرکت در افطاری دولتی
کد خبر: 4203360
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

خودداری مسلمانان استرالیا از شرکت در افطاری دولتی

مسلمانان استرالیا به دلیل حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی از شرکت در ضیافت افطاری دولتی خودداری می‌کنند.

به گزارش ایکنا، رهبران مسلمانان استرالیا اعلام کردند که به دلیل حمایت دولت استرالیا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم فلسطین در نوار غزه، در ضیافت افطاری که دولت استرالیا برگزار می‌کند، شرکت نمی‌کنند.

اعضای سازمان‌های اسلامی در نیو ساوت ولز و ویکتوریا اعلام کردند که در مراسم دولت برای افطار در ماه رمضان آینده شرکت نخواهند کرد.

شورای ملی ائمه استرالیا (Anic) و شورای اسلامی ویکتوریا (ICV) اعلام کردند که به دلیل ناامیدی از اقدام و واکنش صحیح دولت استرالیا نسبت به آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، در این مراسم افطار شرکت نمی‌کنند.

عادل سلمان، رئیس شورای اسلامی ویکتوریا گفت: به احترام رنج مردم فلسطین، حضور و شرکت در چنین مراسمی را مناسب نمی‌دانیم و مسلمانان استرالیا در حال حاضر از موضع حزب کارگر استرالیا در قبال جنگ غزه احساس سرخوردگی می‌کنند و آنچه ما انتظار داریم، همبستگی دولت استرالیا با مردم فلسطین است.

عادل سلمان خاطرنشان کرد: این فرصت مناسبی است تا نخست وزیر استرالیا به توصیه‌های مسلمانان در کشورش توجه کند.

شیخ وسام شرقاوی، فعال اجتماعی و دانشگاهی اهل سیدنی نیز با اشاره به اینکه همه ائمه جماعات از شرکت در ضیافت افطاری که توسط دولت استرالیا برگزار می‌شود، خودداری می‌کنند، گفت: مسلمانان استرالیا تمایلی به دیدار با نخست وزیر این کشور ندارند.

دعوت‌ها برای میزبانی ضیافت افطاری دولتی در استرالیا در سال‌های گذشته با حضور سیاستمداران، رهبران جامعه اسلامی، روحانیون ارشد همه مذاهب و سفرای کشورهای اسلامی، بازتاب زیادی داشته است.

از سال 2015، وزیران ایالت ویکتوریا استرالیا هر سال این دعوت را سازماندهی می‌کند.

انتهای پیام
captcha