به گزارش ایکنا از زنجان، حجتالاسلام والمسلمین علی یوسفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان، ۱۲ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بهمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی فرهنگی است که نقش حاکمیتی در مباحث فرهنگی ایفا میکند. حوزه فعالیت این سازمان در نشر مطالب اسلامی و انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه تشکلهای مختلف مذهبی مانند هیئتها، روحانیون و دیگر گروههای مذهبی ارتباط مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی دارند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش میکند همافزایی در فعالیتهای فرهنگی را تقویت کند و در این میان متولیان امور مساجد نیز باید نقش فعالی ایفا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به راهاندازی بنیاد هدایت بیان کرد: وظیفه این بنیاد، تعالی امامان جماعت است و این بنیاد به ارتقای سبک کار و فعالیتهای امام جماعت میپردازد.
یوسفی با بیان اینکه زنجان استانی مذهبی است، افزود: با توجه به تعداد زیاد هیئتهای مذهبی در استان، تلاش میشود تا محتوای مناسب و توانمندسازی در این زمینه انجام شود. افراد مختلفی از جمله جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در هیئتهای مذهبی شرکت میکنند و وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی حمایت، توانمندسازی و انسجام در فعالیتهای مختلف مذهبی است. این سازمان در ایام مختلف مذهبی مانند غدیر، ماه رمضان، ماه محرم و همچنین مناسبتهای ملی مانند ایام دهه فجر به هیئتهای مذهبی کمک میکند تا فعالیتهای خود را بهطور مؤثر انجام دهند.
یوسفی با اشاره به هماهنگیهای این سازمان با دیگر مراکز و سازمانها برای تقویت تشکلهای مذهبی و قرآنی بیان کرد: در این راستا، اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز و سازمانهای مختلف، خدمات و محتواهای قرآنی را ارائه میدهد.
وی نهضت ملی «زندگی با آیهها» را یکی از عملیات اصلی ادارهکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سال جاری دانست و گفت: این برنامه از ماه رمضان سال گذشته آغاز شده است و هدف آن، آشنایی بیشتر مردم با قرآن و تأثیر مفاهیم قرآن در زندگی روزمره است.
یوسفی اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ میلیون نفر در این طرح مشارکت کردند که از این تعداد، چهار میلیون نفر تمام آیات را مطالعه کرده و یک میلیون نفر گواهینامه دریافت کردند.
وی افزود: در این طرح ۴۰۰ آیه عملی مطابق با سبک زندگی گنجانده شده است. آیههایی که در این طرح ارائه شده، بیشتر به گوش مردم خورده و محتوای مطالب نیز مربوط به مسائل روزمرهای است که مردم با آنها درگیر هستند. با توجه به هدف امسال برای ارائه آیههای بیشتر، از شیوههای مختلفی برای ارائه محتوا استفاده شده است که شامل تلویزیون، فضای مجازی، مساجد و مبلغان است.
انتهای پیام