حوزه‌های علمیه در اختصاص بودجه مظلوم واقع شده‌اند
کد خبر: 3776332
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

حوزه‌های علمیه در اختصاص بودجه مظلوم واقع شده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ماهنشان با انتقاد از بودجه‌ریزی و کم‌رنگ واقع شدن بخش‌های دینی گفت: حوزه‌های علمیه در اختصاص بودجه مظلوم واقع شده‌اند.

حوزه‌های علمیه در اختصاص بودجه مظلوم واقع شده‌اندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار کرد: نهم دی 1388 نقطه عطف تاریخ انقلاب بود که دوستان را امیدوار و فتنه‌گران را ناامید ساخت و دشمن در دی‌ماه 96 تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا این یوم‌الله بزرگ تاریخی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه آنچه که باید از نهم دی و وقایع تاریخی دیگر عبرت گرفته شود، این است که فتنه 88، نه نخستین فتنه بود و نه آخرین فتنه است، گفت: چنانکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحرکات دشمن در سال 98 هشدار دادند، بنابراین مردم و مسئولان باید با بصیرت تمام رفتارهای دشمن را رصد کنند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله شاهرودی از چهره‌های شاخص علمی و اجرایی بود که کارنامه واقعاً درخشانی داشت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، ایشان را رئیس موفق مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی می‌کنند و این افتخار کمی نیست.
زاهدی‌پور با بیان اینکه ابتکار عمل و ایجاد تحولات عمیق در قوه قضائیه در دوران ریاست بر این قوا از سویی و ولایتمداری و بصیرت در برهه‌های حساس به‌ویژه در ارتباط با فتنه 88 و در عین حال حضور پررنگ و تأثیرگذار و انقلابی ایشان در عراق کارنامه درخشانی از ایشان بر جای گذاشته است، ادامه داد: وی یکی از الگوهای ناب و بی‌بدیل برای مسئولان کشور به شمار می‌رود.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه در شرکت‌های دولتی هزینه می‌شود و لازم است انضباط بودجه‌ای شرکت‌های دولتی به دقت مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در ارتباط با بودجه مظلوم واقع شده‌اند، این در حالی است که در مرحله تصویب سی و سه صدهزارم و در مرحله تخصیص با فرض تخصیص 50 درصدی، قریب به بیست صد هزارم از بودجه به حوزه‌ها کمک می‌شود که البته این مقدار حدود 10 درصد از نیاز حوزه‌های علمیه است.
وی با اشاره به اینکه صدور فرمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ضمن آن که نشان داد مقاومت بزرگترین ابرقدرت‌ها را زمین‌گیر خواهد کرد، افزود: خروج آمریکا از سوریه در عین حال درس عبرتی بود برای کسانی که ساده‌لوحانه یا برای خوش خدمتی برای دشمن با حضور مستشاری ایران و مدافعان حرم مخالفت می‌کردند.
زاهدی‌پور افزود: مردم انتظار دارند، تعریض جاده زنجان دندی تسریع شده و با انجام زود هنگام بهسازی و اتصال جاده ماهنشان امیرآباد وضعیت جاده‌های ماهنشان بهبود یابد.
انتهای پیام
captcha