رسالت عاشورا بی‏‌حضور حضرت زینب(س) ناقص و بی‌سرانجام می‌ماند
کد خبر: 1318079
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
محبوبی:

رسالت عاشورا بی‏‌حضور حضرت زینب(س) ناقص و بی‌سرانجام می‌ماند

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه مهدیشهر با بیان اینکه پایان عاشورا سرآغاز حضور هنرمندانه زینب کبری(س)است، گفت: حضرت زینب(س) یگانه زن شجاعی است که گویا صحنه اندوه‎آلود کربلا برای نقش‎آفرینی او فراهم شده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، نرگس محبوبی، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 25 آبان در جمع عزاداران حسینی شهرستان مهدیشهر گفت: واقعه عاشورا به‌عنوان الگوی یگانه ازلی بی‏‌حضور حضرت زینب(س) ناقص می‏‌ماند و بی‎زینب(س) داستان حزین کربلا بی‎سرانجام می‏‌ماند.

وی با بیان اینکه آغاز حضور زینب(س) در صحرای کربلا پایان نبرد حسین(ع) بود و زینب(س) عهده‌دار رسالتی بزرگ شد و سرپرستی زنان و کودکان و از همه مهم‎تر رساندن پیام عاشورا بر عهده ایشان قرار گرفت تصریح کرد: حضرت زینب(س) در طول سال‏‌های زندگی خود با حواث بسیار تلخی روبه‌‏رو شد و به همین سبب زینب(س) ام‎‎المصائب یعنی مادر مصیبت‏‌ها نام گرفت که از حوادث تلخ زندگی‏ش می‌‏توان به رحلت پیامبر اسلام(ص)، مادرش حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت علی(ع) و حادثه کربلا و مصیبت‏‌هایی که حضرت زینب(س) بر دوش خود کشید، اشاره کرد.

محبوبی اظهار کرد: دفاع از امام زمان(عج) خود یعنی امام سجاد(ع)، جمع‌‏آوری زنان و کودکان، ایراد خطبه آتشین علیه یزید و یزیدیان و افشای سیاست‏‌های ننگین‎شان که همگی بعد از حادثه کربلا بر عهده حضرت زینب(س) بود.

وی اضافه کرد: درس گرفتن از حادثه عظیم قیام عاشورا یعنی اینکه گفتار و رفتار عاشوراییان را در صحنه زندگی فردی و اجتماعی الگوی خویش قرار دهیم که در این راستا در صحنه عاشورا قهرمانانی در میدان حضور یافتند که با عملشان حادثه‏‌ای بزرگ در کربلا آفریدند و اکنون این حادثه الگویی برای همه شیعیان و مسلمانان جهان است.

captcha