دومین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1318151
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

دومین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: حوزه هنری استان کردستان گفت: دومین سوگواره استانی عکس با موضوع «عکس عاشورایی» را دی ماه در کردستان برگزار می‌شود.


امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: به منظور نمایش آئین‌های محرم‌الحرام، انعکاس مشارکت مذاهب و قومیت‌های مختلف استان در آئین‌های ماه محرم و وحدت بین آن‌ها، ثبت و انعکاس آئین‌های مختلف عزاداری اباعبدالله‌ الحسین(ع) در مناطق مختلف استان، آشنایی با نحوه برگزاری نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان و  ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دومین دومین سوگواره استانی عکس عاشورایی  را با محوریت «نماز ظهر عاشورا» در سنندج برگزار می‌کند.



وی با اشاره به فراوانی موضوعات عاشورایی  افزود: نماز ظهر عاشورا، آئین‌‌های محرم الحرام، امر به معروف و نهی از منکر در مکتب عاشورا از موضوعات این  سوگواره است.



رئیس حوزه هنری استان کردستان آخرین مهلت دریافت آثار دومین سوگواره استانی عکس عاشورایی را هفتم آذرماه دانست و بیان کرد: انتخاب و داوری آثار ارسالی 15 آذرماه سال جاری صورت می‌گیرد.



وی به مقررات شرکت در این سوگواره اعلام کرد: هر عکاس مجاز است حداکثر ۵ قطعه عکس با موضوع مشخص به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و عکس‌ها فقط به صورت فایل دیجیتال با وضوح dpi ۳۰۰ و  فرمت jpeg در ابعاد حداقل طول cm ۳۰ ارسال شود.



مرادی با اشاره به اینکه شرکت تمامی عکاسان در دومین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» آزاد است، بیان کرد: مضمون آثار عاری از حرمت‌شکنی، قمه‌زنی، توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و قومی باشد.



رئیس حوزه هنری استان کردستان با اعلام اینکه عکس‌های منتخب به صورت نمایشگاهی معتبر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، اعلام کرد: عکس‌های ارسالی مربوط به محرم‌الحرام 90، 91 و 92 باشد.



وی برگزاری نمایشگاه یکم تا هفتم دی‌ماه اعلام کرد و یادآور شد: به نفر اول چهار میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.



مرادی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت دریافت فرم شرکت در دومین سوگواره می‌توانند به سایت  حوزه هنری استان کردستان به آدرس www.artsanandaj.ir  مراجعه کنند.

captcha