امام سجاد (ع) تفکر شیعی را از نو پایه‌گذاری کرد
کد خبر: 1318499
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام حسینی:

امام سجاد (ع) تفکر شیعی را از نو پایه‌گذاری کرد

گروه اندیشه: یک مدرس حوزه و دانشگاه امام زین‌العابدین(ع) را میراث‌دار واقعه کربلا دانست و گفت: امام سجاد(ع) وظیفه سنگینی بر دوش داشت و باید با حفاظت از پیام واقعه عاشورا تفکر شیعی را از نو پایه‌گذاری کرد تا اسلام از بین نرودو قیام امام حسین(ع) نتیجه‌بخش باشد.


حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی، استاد حوزه ودانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در متن وقایع عاشورا حضور داشت و تمام حوادث تلخ را در عین بیماری و مشکلات سخت جسمی از نزدیک مشاهده ‌کرد؛ لذا اگر سخنرانی‌ها و پیام‌رسانی‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود، قیام امام حسین(ع) هیچ پیام‌رسانی نداشت و محو می‌شد.



وی با اشاره به اینکه سیدالشهداء(ع) مأموریت خویش را در عاشورا به بهترین نحو انجام داد، خاطرنشان کرد: حضرت زین‌العابدین(ع) از ظهر عاشورا به‌عنوان حجت خدا در کنار حضرت زینب(س)، میراث‌دار واقعه کربلا بود و تفکر شیعی را از نو پایه‌گذاری کرد و از پیام واقعه عاشورا حفاظت کرد تا اسلام از بین نرود.



حسینی عنوان کرد: صحیفه‌ سجادیه اثر بی‌نظیری بعد از نهج‌البلاغه است که در قالب بسیار زیبا و فراگیر دعا برای همگان قابل استفاده است و نقطه عطفی در تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود که این کتاب معنوی، اخلاقی و عرفانی همه چیز را برای بهره‌گیری انسان‌ها مطرح کرده است.



این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: امروز همه مومنان با الگوبرداری از ابعاد شخصیت حضرت زین‌العابدین(ع) می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

captcha