5 کمیته علمی در سازمان بسیج علمی سپاه انصارالحسین(ع) همدان فعالیت می‌کنند
کد خبر: 1325184
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

5 کمیته علمی در سازمان بسیج علمی سپاه انصارالحسین(ع) همدان فعالیت می‌کنند

گروه اندیشه: بیش از 5 کمیته با عنوان‌های حمایت، نخبه‌پروری، پژوهشکده بسیج، شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج و خانه نخبگان بسیجی زیر نظر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان فعالیت می‌کنند.

علی آژده، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: بیش از 5 کمیته با عنوان‌های حمایت، نخبه‌پروری، پژوهشکده بسیج، شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج و خانه نخبگان بسیجی زیر نظر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین(ع) استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: هدف این سازمان، جذب نخبگان و سرآمدان علمی از همه قشرها به ویژه بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، مهندسین، سازندگی، خواهران، اساتید و پزشکی و سازماندهی آنها در قالب حلقه‌های علمی، پژوهشی و شورای علوم انسانی بسیج است.
آژده تصریح کرد: این افراد در جلسات پیش‌بینی شده، چالش‌ها و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف را بررسی کرده و برای یافتن راهکارهای لازم تلاش می‌کنند، این راهکارها پس از تأیید در جلسات داخلی خانه نخبگان و کمیسیون جهاد علمی در کارگروه دانش و پژوهش استانداری مطرح می‌شود.
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه همدان با اشاره به برنامه‌های خانه نخبگان بسیجی نیز گفت: این تشکل از اعضای خود در مرحله بیان نظریه تا تجاری‌سازی طرح یا پژوهش و تولید انبوه حمایت می‌کند.
وی بیان کرد: خانه نخبگان بسیجی دارای 15 کارگروه است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کارگروه کشاورزی، بهداشت و درمان، برق و رایانه، معماری و شهرسازی  و زیست اشاره کرد، این خانه 19 شهریور 87 همزمان با سراسر کشور در همدان راه‌اندازی شده و نشست‌های تخصصی آن به صورت ماهانه برگزار می‌شود.
آژده خاطرنشان کرد: 9 کارگروه خانه نخبگان بسیجی همدان از ابتدای سال تاکنون برای بیش از 96 موضوع و مسئله استان راهکار تعریف کردند.

captcha