زنان مسلمان با تأسی از حضرت زینب(س) مروج ارزش‌ها باشند
کد خبر: 1335713
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

زنان مسلمان با تأسی از حضرت زینب(س) مروج ارزش‌ها باشند

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: بانوان مسلمان باید همچون حضرت زینب(س) در برابر سختی‌ها صبر پیشه کنند و مربی و مروج ارزش‌ها در جامعه باشند.


طاهره محمدیان، مدرس حوزه علمیه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: حضرت زینب(س) مادر عاشورا و پیامبر کربلاست که پیام انقلاب خونین حسینی را به جهان مخابره کرد.



وی اظهار کرد: نهضتی که امام حسین(ع) آن‌چنان عمیق و وسیع و ماندگار، با آن همه شکوه و زیبایی خلق کرد، نیاز به یک پیامبر داشت تا به فراموشی سپرده نشود و رسالت خود را به‌درستی انجام دهد.



مدرس حوزه علمیه مشهد بیان کرد: پیروزی نهضت عظیم حسینی(ع) مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه زینب کبری(س) بوده و ویژگی‌های خاص این بانوی بزرگوار در اسارت سبب شد که این نهضت جاوید و ماندگار مانده و به سرمنزل مقصود برسد.



محمدیان تصریح کرد: حضرت زینب(س) الگوی کامل یک زن مسلمان و انقلابی است و راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.



وی افزود: نقش بانوان به تأسی از حضرت زینب(س) در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، بانوان باید همچون حضرت زینب(س) در برابر سختی‌ها صبر پیشه کنند و با بردباری و شکیبایی مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه بردارند و مربی و مروج ارزش‌ها در جامعه باشند.



مدرس حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: زنان اگر شخصیت‌های بزرگواری همچون فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را سرمشق زندگی خود قرار دهند، می‌توانند نسلی پایبند به مقدسات و ارزش‌های اسلامی تربیت کرده و به این ترتیب، جامعه را به سعادت سوق دهند.

captcha