حضرت زینب(س) پیام‌رسان انقلاب عاشورا و مدافع ولایت بود
کد خبر: 1346596
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

حضرت زینب(س) پیام‌رسان انقلاب عاشورا و مدافع ولایت بود

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه حضرت زینب(س) در طول نهضت عاشورادر کربلا نقش مهمی داشتند، گفت:آن حضرت پیام‌رسان انقلاب عاشورا و حامی ولایت در تاریخ حیات بشری است.


حجت‌الاسلام ولی فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 40 سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: در حماسه حسین(ع) آن کسی که بیش از همه این درس را آموخت و بیش از همه این پرتو عظیم بر روح مقدس او تابید، خواهر بزرگوارایشان حضرت زینب سلام الله علیها بودند.



وی افزود:حضرت زینب کبری(س) در دوران رهبری کاروان آزادگان سرافراز انقلاب عاشورا، از کربلا تا به کوفه و پس از آن تا شام و سپس تا مدینه از بازماندگان شهیدان کربلا سرپرستی، پرستاری و سرکشی می کرد و سنگ صبور آنان و پناهگاه کودکان و زنان بود.



حجت‌الاسلام فیاضی خاطرنشان کرد: به برکت این بانوى بزرگوار و قیام مبارکش، هم‏چنان پرچم‌های خونین عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته می‌شود زیرا زینب کبرى(س) بود که پیام ‏خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به تمام نسل‏‌ها و عصرها رساند.



به گفته وی حضرت زینب(س) دختر، خواهر، مادر و هم عمه شهید بودند که به همین علت با عنوان قهرمان صبر در جهان بشریت شهرت یافته‌اند.



وی همچنین حضرت زینب(س) را بانویى بزرگوار از دودمان پاک اهل بیت پیامبر اکرم(ص) دانست که توسل به آن حضرت براى حل مشکلات بزرگ بسیار تجربه شده و کرامات بسیارى از آن بانوى گرامى نقل شده است.



حجت‌الاسلام فیاضی ادامه داد: حضرت زینب(س) به خاطر پرورش یافتن در خاندان وحی، آگاهی از قدر، منزلت شهید و شهادت، جایگاه و ارزش شهادت طلبی، همراه امام حسین(ع) به سفر رفت و حتی فرزندان خود را به میدان نبرد فرستاد تا اینکه به شهادت رسیدند.



 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 40 سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در پان سخنان خود با اشاره به واقعه عظیم عاشورا همگان به‌ویژه بانوان را به الگوگیری از زندگانی حضرت زینب کبری(س) فرا خواند ویادآور شد: آن حضرت با خطبه خوانی بسیار ارزشمند وشایسته خودشان پیام عاشورا و نهضت حسینی(ع) را به گوش جهانیان رساند و یزیدیان را رسوا کرد.

captcha