آموزه‌های دینی از طریق فضای مجازی در جامعه گسترش یابد
کد خبر: 1366426
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

آموزه‌های دینی از طریق فضای مجازی در جامعه گسترش یابد

گروه اجتماعی: مدیر مرکز بزرگ غرب اسلامی کشور گفت: آموزه‌های دینی و مباحث اخلاقی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در فضای مجازی باید گسترش و ترویج داده شوند.


محرم‌علی فراشی، مدیر مرکز بزرگ غرب اسلامی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: هر کس متناسب با حال خود در پی رسیدن به اهداف و مقاصدی در فضای مجازی است، اما مسئله مهم این است که بتوانیم در فضای مجازی آموزه‌های دینی را ترویج دهیم.



وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از لوازم تحقیقات، اطلاع‌رسانی و دریافت علوم، فضای مجازی است، افزود: در حال حاضر فضای مجازی به‌عنوان یکی از لوازم مبادله اطلاعات و برقراری روابط اجتماعی به‌شمار می‌رود.



مدیر مرکز بزرگ غرب اسلامی کشور بیشترین اثرگذاری فضای مجازی بر ارائه سبک زندگی اسلامی را رواج مباحث اخلافی و آموزه‌‌ها و رهنمودهای دینی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) عنوان کرد.



فضای مجازی بر زندگی کنونی بشر تسلط پیدا کرده است



وی به تسلط فضای مجازی بر زندگی کنونی بشر اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر تسلط بر امور رایانه‌‌ای و اینترنتی حرف اول را می‌‌زند و به موازات آن بی‌اطلاعی و عدم تسلط بر آن انسان را از تولید اطلاعات عقب می‌‌‌‌گذارد.



حجت‌الاسلام فراشی به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت فضای مجازی اشاره و اعلام کرد: جنبش نرم‌افزاری و تولید علم همواره از تأکیدات معظم‌له بوده است و در این راستا آحاد مردم علی‌الخصوص جوانان باید بر این فضا مسلط شوند.



وی با تأکید بر اینکه زمانی می توانیم سبک زندگی اسلامی را در فضای مجازی گسترش دهیم که خود عامل به رهنمودهای اسلام باشیم، عنوان کرد: بعد از عمل به آموزه های دینی، می‌توان مبلغ آن بود و در هر فضایی وارد شد و از آن استفاده کرد.



مدیر مرکز بزرگ غرب اسلامی کشور در پایان یادآور شد: در هر کار و زمینه‌ای باید از وسایل و ابزار تبلیغ به‌نحو سالم و صحیح استفاده کرد به‌ویژه اگر این فضا، فضای مجازی باشد.

captcha