سبک زندگی اسلامی؛ مقدمه تمدن‌سازی نوین اسلامی
کد خبر: 1379625
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

سبک زندگی اسلامی؛ مقدمه تمدن‌سازی نوین اسلامی

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه‌های استان کردستان گفت: سبک زندگی اسلامی آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی ـ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ناهید همتی، استاد حوزه و دانشگاه‌های استان کردستان در گفتمان دینی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» که امروز، ششم اسفند با شرکت 30 نفر از دانش‌آموزان هنرستان کیمیای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان به‌دنبال ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های انقلاب هستند و ما باید با بصیرت‌افزایی و هوشیاری همچون گذشته فتنه‌های آنان را خنثی کنیم.
وی با اشاره به اسبک زندگی اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی ـ اسلامی است، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به تمدن‌‌سازی نوین اسلامی، تهاجم فرهنگی غرب و تحمیل سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی است.
همتی با اشاره به توصیه‌های دین اسلام و رهنمودهای انبیا در تمامی حوزه‌های زندگی بشری اعلام کرد: پیروی از قرآن و آموزه‌‌های پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم تنها راه هدایت‌گر و روشنگری است که اجر اخروی و دنیوی را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: سبک زندگی مادی‌‌گرایانه غربی هیچ حرفی در برابر سبک زندگی متعالی اسلامی نداشته است و نمی‌‌تواند در برابر نفوذ ارزش‌‌های اسلامی در جهان به‌ویژه ملت‌های آزادی‌خواه حرفی برای گفتن داشته باشد.
استاد حوزه و دانشگاه‌های استان کردستان با اشاره به اینکه تمامی امور برای حفظ کرامت انسانی در آموزه‌های دین اسلام در‌نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اسلام دین حق و پاسداری از ارزش‌ها است و در این راستا نیز مبحث حقوق شهروندی به‌صورت کامل در آموزه‌‌های اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با یادآوری اینکه مکتب اسلامی بهترین و مناسبترین سبک زندگی را به پیروان خود ارائه کرده است، افزود: بدون شک سعادت جامعه در گرو گرایش به این نوع سبک زندگی است و جامعه مبتنی بر سبک زندگی اسلامی هیچگاه تحت تأثیر فرهنگ اشاعه شده از جانب دشمن قرار نمی‌گیرد.
همتی با اشاره به برخی تغییرات و دگرگونی‌ها در جامعه از نظر شیوه و سبک زندگی افزود: دوری جامعه از دستورات و آموزه‌های دینی مهم‌ترین عامل بروز این تغییرات است.
وی به تبیین جایگاه خردورزی و عقلانیت و جایگاه اخلاق و هوش اخلاقی در سبک زندگی، مدیریت سبک زندگی و حقوق متقابل افراد، حقوق افراد در خانواده، جامعه و رسانه‌ها پرداخت.

captcha