جامعه‌القرآن یاسوج، با کمبود فضای آموزشی مواجه است
کد خبر: 1382631
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

جامعه‌القرآن یاسوج، با کمبود فضای آموزشی مواجه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعه‌القرآن بزرگسالان یاسوج گفت: کمبود فضای آموزشی و نبود اعتبار از جمله مشکلات اصلی این جامعه‌القرآن است.

صغری ایزدان، مدیر جامعه‌القرآن بزرگسالان یاسوج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بخش‌ آقایان جامعه‌القرآن بزرگسالان شهر یاسوج‌ به‌علت کمبود فضای آموزشی و نبود اعتبار تعطیل شده است.
وی با اشاره به این مطلب که این جامعه‌القرآن از رده سنی 12 سال به بالا پذیرش دارد، افزود: از آنجاییکه کهگیلویه و بویراحمد، استانی محروم می‌باشد لازم است که مسئولان این استان برای آموزش‌های پیشرفته  و کارهای عملی در زمینه قرآن بیشتر تلاش کنند.
ترویج قرآن باید با هدف تدبر روشمند باشد
مدیر جامعه‌القرآن بزرگسالان یاسوج اضافه کرد: انس با قرآن باعث آرامش وجودی می‌شود بنابراین ترویج قرآن باید با هدف تدبر روشمند باشد.
ایزدان با اشاره به اینکه قرآن سراسر نور می‌باشد، اظهار کرد: خداوند متعال برای اشرف مخلوقات و راهنمای آنان، قرآن را نازل فرموده است.
وی ابراز کرد: ما باید تربیت اخلاقی و اجتماعی خود را از قرآن بگیریم و آنطور که شایسته است آن را در زندگی خود به کار ببندیم.
مدیر جامعه‌القرآن بزرگسالان یاسوج با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که جامعه باید 10 میلیون‌ حافظ قرآن را تربیت کند، اظهار کرد: خواندن قرآن باید بین عموم گسترش یابد تا بتوانیم به این منظور دست یابیم.
ایزدان بیان کرد: قرآن امروز در خون و جان عموم مردم ایران جاری شده است و محافل قرآنی به‌صورت محله‌ای در اغلب خیابان‌های شهر یاسوج برگزار می‌شود و این مسئله نشان‌دهنده این است که مردم به عمق قرآن روزبه‌روز بیشتر پی می‌برند و آموزه‌های آن را سرلوحه کار خویش قرار می‌دهند.
وی افزود: قشر بزرگسالان در رده‌های مختلف سنی به‌سوی مراکز قرآن‌آموزی آمده‌اند و به فراگیری قرآن روی آوردند و این قرآن‌آموزی را نیز به فرزندان خود می‌آموزند و با آموزش چهره به چهره قرآن‌آموزی روزبه‌روز معارف قرآنی در جامعه بیشتر از گذشته می‌شود و ما شاهدیم که محجوریت قرآن در حال برطرف شدن است که این مسئله باعث خوشبختی و سعادت جامعه ایرانی است.

captcha