سجایای اخلاقی حضرت زینب(س)؛ مصداق پیروزی در مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 1383602
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
امام جمعه ساوه تصریح کرد:

سجایای اخلاقی حضرت زینب(س)؛ مصداق پیروزی در مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی: در شرایط تهاجم فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی، الگوپذیری از سجایای اخلاقی و روحیه ظلم‌ستیزی حضرت زینب(س) مصداق بارز پیروزی و زمینه‌ساز موفقیت در راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی، امام جمعه ساوه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تبریک به‌‌مناسبت فرا رسیدن پنجم جمادی‌الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: داشتن نهایت علم و آگاهی از جمله صفات و ویژگی‌های بارز آن حضرت است؛ به‌طوری که امام سجاد(ع) در حدیثی ایشان را عالمه غیر متعلمه نامیده‌اند.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) تربیت شده مکتب الهی و همانند اجداد بزرگوارشان دارای سجایای اخلاقی فراوانی بودند و علم و دانش حضرت نه‌‌تنها اکتسابی نبود؛ بلکه علم ایشان الهی است و از طریق علوم غیبی به ایشان تعلیم داده شده است.

انقلاب اسلامی ایران؛ امتداد نهضت امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام تقوی، صبر و شجاعت را برترین ویژگی اخلاقی حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران امتداد نهضت عظیم امام حسین(ع) است و امروز ما هر چه داریم همه به برکت وجود فرهنگ غنی عاشوراست و آن حضرت با صبر و شجاعت توانستند انقلاب سید و سالار شهیدان(ع) را به ثمر رسانده و پیام‌رسان واقعی این نهضت به نسل‌های آینده باشند.

امام جمعه ساوه در ادامه، زهد و تقوی، عفت و پاکدامنی و فصاحت و بلاغت را از جمله بارزترین خصوصیات و صفات بارز حضرت زینب(س) برشمرد و بیان کرد: حضرت زینب(س) برترین الگوی امروز زنان عالم به ویژه دختران در صبر و پاکدامنی است.

حضرت زینب(س)؛ مصداق بارز پیروزی

وی ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی، الگوپذیری از سجایای اخلاقی، روحیه ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ظالمان و تلاش در راه دفاع از آرمان‌های اسلام حضرت زینب(س) مصداق بارز پیروزی و زمینه‌ساز موفقیت در راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام تقوی ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار نیز اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی کامل شیعیان جهان در همه ابعاد است و نباید شخصیت این بانوی بزرگوار را صرفاً از بعد پرستاری برجسته کرد؛ چرا که تمامی جایگاه‌هایی که انسان می‌تواند در جامعه دینی داشته باشد این بانوی بزرگوار به تنهایی دارا بودند و پرستاری از بیماران حادثه کربلا تنها بخش کوچکی از شخصیت و صفات حضرت بود.

امام جمعه ساوه در پایان تصریح کرد: صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) در مقابله با سختی‌ها نیز می‌تواند به‌عنوان الگوی پرستاران قرار گیرد.

captcha