زمینه تربیت نسل جوان با آموزه‌های دینی فراهم شود
کد خبر: 1383939
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷

زمینه تربیت نسل جوان با آموزه‌های دینی فراهم شود

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کرمان گفت: باید همگان تلاش کنند تا بر اساس آموزه‌های دینی زمینه تربیت نسل جوان فراهم شود.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کرمان پنجشنبه، 15 اسفند‌ در گردهمایی بزرگ مربیان و معاونان پرورشی این شهرستان گفت: تعلیم و تربیت به‌عنوان دو بال هستند که زمینه سعادت و رستگاری دنیا و آخرت انسان را فراهم می‌کنند و باید در کنار هم باشند.
وی اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات و سند تحول بنیادین که به‌عنوان منشور اساسی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، معلم و مربی مترادف هم هستند و رسالت خطیر تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش کرمان بیان کرد: حضرت علی(ع) علم و ادب را بهای جان مؤمن می‌دانند، پس وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت است که توجه داشته باشند هر شخصی که بزنگاه‌های تربیتی را بشناسد و بداند که در کجا و چگونه استفاده کند، می‌تواند تربیت نسل جوان را بر عهده گیرد.
وی افزود: باید تلاش کنیم از همان نقطه که دشمن ضلالت را وارد می‌کند از همان نقطه هدایت را وارد کنیم تا زمینه سعادت دنیوی و اخروی فرزندان خود را رقم بزنیم و در این راستا باید بدانیم تعلیم، پژوهش و تحقیق در حوزه اندیشه قرار دارند و جایگاه تربیت در حوزه انگیزه است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کرمان گفت: یک مربی خوب باید در کارش طرح و برنامه داشته باشد و مجری بسیار توانمند و قدرتمندی باشد چرا‌که تقویت انگیزه‌ها و اراده‌ها مهمترین کار اوست.
وی وراثت، تربیت و محیط را سه عامل تکوینی شخصیت انسان‌ها برشمرد و افزود: وظیفه والدین و دست‌اندرکاران جامعه تعلیم و تربیت است که فضای خانه، مدرسه و جامعه را به‌گونه‌ای رقم بزنند که تربیت همسو و به بهترین نحو اجرایی شود.
مختارآبادی مدرسه خوب، مربی محبوب و تربیت مطلوب را از ارکان اصلی حوزه پرورشی دانست و عنوان کرد: باید همگان تلاش کنند تا بر اساس آموزه‌های دینی زمینه تربیت نسل جوان فراهم شود.
وی گفت: ویژگی‌های یک مربی خوب در این است که دین او دانش‌آموزان را به یاد خدا بیندازد و حرفش بر علم و دانش دانش‌آموزان بیفزاید و عمل او به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به آخرت تشویق کند که اگر چنین شود به جامعه‌ای ایده‌آل دست می‌یابیم.

captcha