محورهای بیانات اخیر رهبری نقشه‌ راه ایران اسلامی است
کد خبر: 1384005
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
آیت‌الله لطفی:

محورهای بیانات اخیر رهبری نقشه‌ راه ایران اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه ایلام به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: محورهای این بیانات راهبردهای نظام در پیشرفت و نقشه‌ راه است که بکارگیری و اجرای آنها ایران اسلامی را به موفق‌ترین کشور تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، آیت‌الله  محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام 16 اسفند در خطبه‌های این هفته‌ با تبریک سالروز میلاد حضرت ‌زینب(س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در محضر حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) جلوه‌های تربیت اسلامی را فرا گرفت و در واقعه عاشورا رسالت خود را در انعکاس اهداف بلند قیام حسینی به خوبی نشان داد.
حضرت زینب کبری(س) انعکاس همه‌ کمالات معنوی است
وی با بیان اینکه سخن در مورد حضرت زینب کبری(س) که قهرمان همه‌ میدان‌های زهد، ورع، پاکدامنی، حجاب و انعکاس همه‌ کمالات معنوی است کاری دشوار است، گفت: خطبه‌های آتشین این بانوی نمونه در کاخ یزید در تاریخ ماندگار و زبانزد عام و خاص است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در ادامه به نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار اشاره کرد و افزود: کار پرستاران در عین سخت بودن ارزشمند است و ارزشمندی آن در محبت به بیماران است که این کار اجر فراوانی دارد.
تحقق بیانات رهبری در گرو هماهنگی و تفاهم کارگزاران در فضایی دوستانه است
امام جمعه ایلام در بخش دیگر خطبه‌ها به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره و تصریح کرد: محورهای این بیانات راهبردهای نظام در پیشرفت و نقشه‌ راه است که بکارگیری و اجرای آنها ایران اسلامی را به موفق‌ترین کشور در دنیا تبدیل می‌کند.
آیت‌الله لطفی با بیان اینکه تحقق بیانات رهبری در گرو هماهنگی و تفاهم کارگزاران در فضایی دوستانه است به راهبرد اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و گفت: اگر دولت، مجلس و سایر مسئولان در بحث اقتصاد تعامل و تلاش بیشتری داشته باشند، ایران اسلامی در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ نظام سلطه که نشانه ناامیدی آنها است مصون خواهد ماند؛ دولت اعتدال تلاش خود را به خوبی در این عرصه نشان داده است.
تفسیرهای غلط از فرهنگ ناب اسلامی راه را برای دشمن باز می‌کند
وی با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری از مسائل فرهنگی، گفت: فرهنگ در ابعاد مختلف دینی، انقلابی، بومی، مظلوم است و گاهی تفسیرهای غلط افراد مغرض که فرهنگ ناب اسلامی را زیر سئوال می‌برند راه را برای دشمن باز می‌کند که نمونه آن، فردی هتاک و دارای سابقه‌ کیفری است که در دانشگاه همدان با هتاکی‌های مشمئزکننده به ارزش‌های نظام حمله‌ور شد. 
امام جمعه ایلام، افزود: این سخنرانی با سخنان کسی که در دهه‌ گذشته در همدان به امامان معصوم(ع) توهین کرد بی‌ارتباط نیست و فتنه‌ جدیدی در قالب فرهنگ بوده که دشمن در صدد استفاده از آن به عنوان خطرناک‌تر و کارآمدترین حربه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام زیرسئوال بردن یکی از احکام صریح دین به نام قصاص را از نمونه‌های دیگر این جنگ عنوان کرد و گفت: زیر سئوال بردن این حکم یعنی رواج هرج و مرج و رخت بربستن امنیت در جامعه؛ نمونه این اتفاق در زمان حیات امام خمینی(ره) رخ داد و امام با صراحت فرمود: این اعلان جنگ با خداست.
وی ادامه داد: امام عظیم‌الشأن جبهه ملی را مرتد اعلام کرد و در مورد مصدق که امروز چهره‌ محبوب خیلی از ملی‌گراهاست گفت که «مسلم نبود» اما امروز در برابر کلام صریح امام از رهبر جبهه‌ ملی تجلیل می‌کنند در حالیکه مصدق خیانت کرد، چون او نفت را از انگلیسی‌ها گرفت و به آمریکایی‌ها داد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام، گفت: برخی سوء استفاده‌ها از فضای دولت روحانی با شعار اعتدال در تضاد است و برخی اصلاح‌طلبان افراطی در صدد تصاحب مناصب مهم مانند مدیریت دانشگاه‌ها هستند که جواب اینها را باید داد.
دشمن به جنگ ارزش‌های دینی و هویت ایرانی - اسلامی ما آمده است
آیت‌الله لطفی رواج پیدا کردن استفاده از ماهواره‌ و کنترل نشدن استفاده از این  وسیله توسط والدین را نگرانی دیگری در عرصه‌ فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمن از این طریق می‌تواند بر این نسل تأثیر بگذارد و آنها را تحت تأثیر وهابیت، بهائیت و مشکلات اخلاقی متعدد قرار دهد.
امام جمعه ایلام بدحجابی‌هایی که امروز در خیابان‌ها مشاهده می‌شود را نتیجه‌ الگوگیری جوانان از شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: دشمن، تمام عیار به جنگ ارزش‌های دینی و هویت ایرانی-اسلامی ما آمده است که باید هوشیار باشیم، از این مشکلات، تحلیل‌های غلط نشود باید بدانیم که شرایط حساس است.
وضع آشفته‌ بازار از عوامل توقف اقتصاد مقاومتی است
وی در ادامه با اشاره به وضع بازار، گفت: گرانی به مردم فشار زیادی وارد می‌کند و مردم متحیرند، کنترل و نظارت دقیقی بر گرانی‌ها نیست و امروز گرانی برق و گاز هم حساب و کتاب ندارد و قبض‌های 7 میلیونی  گاز و 1 تا 5/1 میلیونی برای کسانی که مصرف چندانی ندارند نگران‌کننده است؛ این موجب بدبین شدن مردمی می‌شود که همواره سختی‌ها را به جان خریده‌اند و از نظام خود حراست می‌کنند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان وضع آشفته‌ بازار را از مواردی عنوان کرد که اقتصاد مقاومتی را متوقف می‌کند و تصریح کرد: حق مأموریت 12 میلیارد تومانی و فاکتور 504 میلیونی غذا و ظهور افرادی مانند شهرام جزایری و بابک زنجانی که واسطه‌گری در آن مشهود است نشان از ضعف نظارت است.
آیت‌الله لطفی با اشاره به اینکه درد، زیاد و اگر بیش از این گفته شود می‌گویند تندروی است، ابراز امیدواری کرد: همه دلسوز انقلاب و نظام باشیم.

captcha