اصالت‌بخشی به آموزه‌های دینی؛ راهکاری اساسی برای مقابله با تهاجم دشمنان
کد خبر: 1391632
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

اصالت‌بخشی به آموزه‌های دینی؛ راهکاری اساسی برای مقابله با تهاجم دشمنان

گروه اجتماعی: امام جمعه کرج گفت: مسئولان باید برای جلوگیری از این استحاله فرهنگی راهکاری اساسی اتخاذ کنند و با اصالت‌بخشی به آموزه‌های دینی راه را بر تهاجم دشمنان ببندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد‌مهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج امروز، 18 فروردین در جمع مدیران و ائمه جمعه استان البرز اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان باید در راستای تحقق اهداف این شعار گام بردارند.
وی افزود: امروز دشمنان نظام سعی دارند با استفاده از حربه‌های مختلف از جمله استحاله فرهنگی و تحریم اقتصادی ملت ایران را ناامید سازند و نامگذاری سال 93 با محوریت فرهنگی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت شناسایی ابعاد مختلف عملکرد دشمنان در حوزه‌های مربوط دارد.
این مقام مسئول در ادامه به آثار منفی استحاله فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: استحاله فرهنگی می‌تواند زمینه فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را فراهم کند چراکه وقتی دشمنان بتوانند اعتقادات و ارزش‌های اسلامی را از ملت بگیرند بی‌تفاوتی جامعه را فرامی‌گیرد و این بی‌تفاوتی زمینه‌ساز از‌هم پاشیده شدن نظام می‌شود.
حسینی‌همدانی ابراز کرد: مسئولان نظام برای جلوگیری از این تهاجم و استحاله فرهنگی باید به‌صورت ایجابی و دفاعی عمل کنند و ازموازی‌کاری و فعالیت‌های فرسایشی خودداری کنند.
امام جمعه کرج ادامه داد: مسئولان برای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه باید کار را به افرادی واگذار کنند که در این حوزه صاحب فکر باشند و افرادی بصیر که با برنامه‌ریزی موانع و مشکلات را رصد کنند و در جهت رفع مشکلات گام بردارند.
وی در ادامه از نحوه عملکرد مسئولان البرز در حوزه فرهنگی سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه عملکردها در این حوزه چندان قابل توجه نبوده است لذا اگر دشمن امروز جوانان را تحت تأثیر فرهنگ خود قرار می‌دهد به‌دلیل برخورداری از قدرت نیست بلکه ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان در حوزه فرهنگی است.
حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فشارها و تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از تحریم‌ها قصد دارد ملت ایران را خسته کند و مردم را به‌جایی برساند که از مسئولان و نظام ناامید شوند.
وی افزود: مردم باید با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کنند و نشان دهند که ملت ایران با صبر و آگاهی همواره در هرشرایطی پشتیبان نظام هستند و عملکرد دشمنان هیچگاه راه به جایی نمی‌برد.
امام جمعه کرج در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت تفکر بسیجی در جامعه تأکید کرد و گفت: تقویت تفکر بسیجی در جامعه می‌تواند زمینه گسترش اقتصاد مقاومتی را فراهم کند چرا‌که شالوده تفکر بسیجی برپایه اصولی چون استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر توانایی‌های مردمی بنا شده است.

captcha