ادبیات هنر انقلاب، مبتنی بر آموزه‌های دینی است
کد خبر: 1392022
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

ادبیات هنر انقلاب، مبتنی بر آموزه‌های دینی است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شکل‌گیری حوزه ادبیات هنر تأثیر بسزایی داشته و تبلور آن در زندگی شهدایی مانند شهید آوینی و بسیاری از مفاخر کشور دیده می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهدی حبیبی، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی امروز، 19 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی در شکل‌گیری حوزه ادبیات هنر تأثیر بسزایی داشته و تبلور آن در زندگی شهدایی مانند شهید آوینی و بسیاری از مفاخر کشور دیده می‌شود.



حبیبی با اشاره به ویژگی‌های شهید آوینی، اظهار کرد: نمونه یک مدیریت جهادی در نگاه شهید سید‌مرتضی آوینی دیده می‌شود.



وی با اشاره به اینکه به فرهنگ باید توجه ویژه‌ای شود، عنوان کرد: در همین راستا امسال  به‌عنوان «اقتصاد و فرهنگ ملی با مدیریت جهادی» نامگذاری شده است.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: دیدار هنرمندان با قائم مقام ولی فقیه در استان، افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع «جنگ نرم و زندگی شیرین»، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، جشن یادمان هنر انقلاب، نشست سخنرانی درباره پرسش از زیبایی در «سنت و مدرنیسم» و برپایی شب شعر طنز «در حلقه رندان» از جمله برنامه‌های این هفته است.



حبیبی با اشاره به اینکه هنر بین خانواده‌های مذهبی و جامعه مغفول مانده و باید در راستای فرهنگ‌سازی صحیح هنر تلاش شود، اظهار کرد: در حال حاضر 14 مستند در زمینه خاطرات و زندگینامه‌های مفاخر و شهدای استان ساخته شده ‌است.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مستند زندگینامه آیت‌الله عارفی، شهید اسماعیل دیانی و مجموعه انیمیشن سرداران خراسان جنوبی در حوزه هنری استان در حال ساخت است.

captcha