آغاز ساخت خانه عالم روستای «گیس» در حاجی‌آباد
کد خبر: 1400346
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

آغاز ساخت خانه عالم روستای «گیس» در حاجی‌آباد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کلنگ احداث خانه عالم روستای گیس با حضور امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان،امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد و اهالی روستای گیس به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، آیت‌الله نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس امروز، هفتم اردیبهشت پس از آئین کلنگ زنی خانه عالم روستای گیس در حاجی‌آباد در جمع مردم این روستا ضمن تقدیر و تشکر از مردم به جهت اهمیت دادن به مکانهای فرهنگی و مذهبی گفت: ساخت و ساز و احداث مکانهای فرهنگی و مذهبی از برکات انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: برخی از روستاهای استان هرمزگان از نداشتن مسجد و استقرار یک خانه عالم رنج می‌برند که امید است در سال 93 مردم با یک عزم ملی به اینگونه مسائل توجه جدی داشته باشند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه به نقش و جایگاه مسجد و خانه‌های عالم  و ساخت و ساز آن در جامعه اسلامی مطالبی بیان کرد و گفت: ساخت خانه‌های عالم تحول مهمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد کرده است و توسعه آن در مناطق مختلف روستایی و ماندگاری روحانیون سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها شده است.
امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم روستایی به عنوان یکی از محورها و مکان‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها افزود: برای تقویت بنیه معنوی مردم به ویژه جوانان باید به برنامه‌ها و امکانات فرهنگی از قبیل ساخت خانه عالم و حضور روحانی به منظور تبلیغ معارف اسلامی در روستا‌ها بیشتر توجه کرد.
یاداوری می‌شود که در ادامه آیت‌الله نعیم‌آبادی از مسجد در حال ساخت این روستا بازدید به عمل آورد.

captcha