آیت‌الله ملکوتی، یکی از ستون‌های خیمه ولایت در دوران غیبت بود
کد خبر: 1400398
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
امام جمعه شهرستان سراب:

آیت‌الله ملکوتی، یکی از ستون‌های خیمه ولایت در دوران غیبت بود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام اکرمی، آیت‌الله ملکوتی را یکی از ستون‌های خیمه ولایت در دوران غیبت عنوان کرد که با گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه معنوی و پویایی آموزه‌های آن، جهان را روشنی بخشیده و بیداری ملت‌ها را به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه شهرستان سراب‌ شب گذشته 7 اردیبهشت، در جمع خبرنگاران درخصوص شخصیت آیت‌الله ملکوتی اظهار کرد: ایشان مجاهد عظیم‌الشان و شاگرد امام‌ خمینی(ره) و یار وفادار رهبر معظم انقلاب اسلامی و از جمله برجسته‌ترین فقها بودند، فقیهی پرهیزکار و عالِمی عامل که بیان نافذ و عمل مخلصانه‌اش انبوه مشتاقان علم و تقوا را پروانه‌وار بر گرد منبر و حوزه درس وی می‌کشاند و موعظه و خطابه‌هایش را به محلب برای پرورش غیورمردان و شیرزنان شهادت‌طلب تبدیل کرده بود.
وی ادامه داد: گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه معنوی و پویایی آموزه‌های آن که امروز جهان را روشنی بخشیده و بیداری ملت‎ها را به ارمغان آورده، مرهون فداکاری و اخلاص فقهای بزرگواری همچون آیت‎الله ملکوتی است که در دوران غیبت ستون‌های خیمه ولایت را استوار داشته و با یاری ولایت فقیه جامعیت اسلام در مسیر حاکمیت قسط را به نمایش گذاشته‌اند و با پیاده‌سازی عملی آن، دل‌های حق‌طلب را مجذوب ساخته‌اند.
امام جمعه سراب با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی در این شهرستان به مناسبت درگذشت آیت‌الله ملکوتی، گفت: از روز شنبه به‌مدت سه روز در زادگاه آیت‌الله ‌ملکوتی عزای عمومی اعلام شده و مردم این شهرستان برای آن بزرگوار سوگواری می‌کنند.
یادآور می‌شود، مردم مؤمن و متدین سراب با انتشار خبر درگذشت آیت‌الله ملکوتی پرچم عزا برافراشته و با قرائت قرآن و فاتحه‌خوانی در مساجد نسبت به این مقام شامخ علم و فقاهت ادای احترام کردند.
همچنین روز چهارشنبه نیز مراسم ترحیم آیت‌الله ملکوتی با حضور اعضای بیت وی در شهرستان سراب برگزار می‌شود.

captcha