ضرورت تعریف شبکه‌های اجتماعی با محوریت آموزه‌های دینی
کد خبر: 1422507
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
حجت‌الاسلام سیدسلیمانی تأکید کرد:

ضرورت تعریف شبکه‌های اجتماعی با محوریت آموزه‌های دینی

گروه اجتماعی: ‌شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای جدید مانند فیس‌بوک، واتس‌آپ و ... بدین جهت توانسته‌اند به جذب مخاطب بپردازند که ما در این حوزه شبکه اجتماعی مرتبط با آموزه‌ها و مفاهیم دینی را تعریف نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید‌مجتبی سیدسیلمانی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس رسانه‌ صبح امروز، 4 تیر‌ در مراسم مهمانی آسمانی که با حضور والدین کودکان روزه‌اولی در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به جنگ سخت و جنگ نرم اظهار کرد: نمونه‌ای از جنگ سخت در طول تاریخ جنگ یاران امیرالمؤمنین(ع) با یهودیان و نبرد امام حسین(ع) با یزدیان است.

سیدسلیمانی با بیان اینکه جنگ نرم اکنون به وجود نیامده بلکه سابقه‌ای دیرینه دارد، اظهار کرد: از نمونه بارز جنگ نرم می‌توان به تغییر تفکر حضرت آدم(ع) با وسوسه شیطان برای خوردن میوه ممنوعه اشاره کرد.

وی‌ مدیریت افکار را از کارکردهای رسانه دانست و گفت: رسانه ابزارهای زیادی دارد که شامل ماهواره، موبایل و ... می‌شود که دشمنان اسلام از این ابزارها جهت مخدوش کردن اذهان استفاده می‌کنند به عنوان نمونه بی‌بی سی با مخدوش کردن اذهان، در روز عاشورا به بررسی این نکته که حضرت عباس(ع) برادر ناتنی امام حسین(ع) است، می‌پردازد تا مخاطبان را از اصل واقعیت دور ‌کند.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان خیال‌پردازی می‌کنند و در ذهن خود قهرمان می‌سازند، افزود: این گروه نیاز به الگوسازی دارد زیرا اگر ما از شخصیت‌هایی که در تاریخ اسلام وجود دارد برای معرفی به فرزندانمان استفاده نکنیم، آنها قهرمان‌هایی مانند مرد عنکبوتی و سایر شخصیت‌های غربی را برای خود الگو قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدسلیمانی با بیان اینکه بیشتر قهرمانانی که غرب برای کودکان می‌سازد پدر و مادر ندارند، ابراز کرد: والدین باید متوجه باشند که مهم‌‌ترین هدف غرب، گسستن بنیان خانواده در جهان اسلام است از همین رو با قهرمان سازی فرزند فضایی، غول و ... کودکان را از محیط خانواده دور می‌کنند.

رسانه قوی با آموزه‌های دینی شکل می‌گیرد

وی با تأکید بر اینکه رسانه قوی با آموزه‌های دینی شکل می‌گیرد، ادامه داد: رسانه‌های نوین می‌توانند کودکان را تسخیر کنند از همین رو شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای جدید مانند فیس‌بوک، واتس‌آپ و ... بدین جهت توانسته‌اند به جذب مخاطب بپردازند که ما در این حوزه شبکه اجتماعی مرتبط با آموزه‌ها و مفاهیم دینی را تعریف نکرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عروسک‌ باربی که توسط دشمنان اسلام طراحی شده است، گفت: الگوسازی عروسک‌ باربی صرفاً برای جلوگیری از فرزند پروری و‌ تولد فرزند بوده که در تغذیه دختران تأثیر داشته است اما آموزه‌های اسلام بر سلامت بانوان تأکید کرده و در توصیه‌های تغذیه‌ای سعی دارد، شرایط بارور شدن را برای مادران فراهم می‌کند.

وی ترویج اسلام آمریکایی را مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام دانست و گفت: غربیان برای اینکه عروسک باربی را وارد کشورهای اسلامی کنند برای این عروسک، روسری طراحی کردند در حالی که آرایش صورت باربی پاک نشده و این همان اسلام آمریکایی است که ظاهر را اسلامی نگه داشته اما طرز تفکر که همان اسلام آمریکایی است را ترویج می‌دهند.

captcha