احداث خانه عالم؛ از ضروریات فرهنگی شهرستان سنندج
کد خبر: 1424669
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
حجت‌الاسلام منتشلو خواستار شد:

احداث خانه عالم؛ از ضروریات فرهنگی شهرستان سنندج

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه طرح ساخت خانه عالم در روستاها از جمله طرح‎های موفق و تأثیرگذار این نظام است، گفت: احداث خانه عالم از ضروریات فرهنگی شهرستان سنندج است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه طرح ساخت خانه عالم در روستاها از جمله طرح‎های موفق و تأثیرگذار این نظام است، گفت: احداث خانه عالم از ضروریات فرهنگی شهرستان سنندج است.

وی افزود: طرح ساخت خانه عالم در روستاها از جمله طرح‎های موفق و تأثیرگذار این نظام است که همگان باید قدردان اینگونه خدمات باشیم و با توجه به وضعیت فرهنگی شهرستان احداث خانه عالم از ضروریات فرهنگی سنندج است.

حجت‌الاسلام منتشلو با بیان اینکه استقرار طلاب و مبلّغان در خانه‎های عالم دارای برکاتی است که اهالی روستا از آن بهره‎مند می‎شوند، اظهار کرد: احداث و ساخت خانه عالم برای استقرار و حضور روحانی با هدف نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و فرهنگی در مناطق روستایی و شهری امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد خانه عالم در روستاها و شهرها ارتباط مردم با روحانیان و رفع دغدغه‌های دینی و مذهبی آنان است، بیان کرد: در راه دین و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های دینی هر اندازه که هزینه شود، کم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در پایان با اشاره به اینکه باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد و یادآور شد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق برای حضور تمام وقت مبلغان در مناطق به منظور ترویج ونشر معارف و آموزه‌های دینی از اهداف ساخت و افتتاح خانه عالم در روستاها و شهرها است.

captcha