ضرورت تأسی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) در زندگی فردی
کد خبر: 1433866
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
حجت‌الاسلام جعفری مطرح کرد:

ضرورت تأسی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) در زندگی فردی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضرورت تأسی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) تأکید کرد و افزود: اگر کرامت اخلاقی و اندیشه‌های ناب پیامبر اکرم(ص) را در زندگی خود به‌کار بریم، در همه عرصه‌ها موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه شنبه، چهارم مردادماه در جمع فعالان قرآنی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در سنندج، گفت: براساس آیه قرآن، خداوند خود قرآن کریم را آفریده و خود اوست که حافظ و نگهدار آن است.

وی به زمان صدر اسلام اشاره کرد و افزود: در آن زمان پیامبر اکرم(ص)، امکانات آن چنانی در اختیار نداشتند، اما آنچه که باعث شد کل جهان را تحت لوای اسلام قرار دهد به دو عامل بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام جعفری یکی از این عوامل را اندیشه ناب آن حضرت دانست که جوهره و دستورالعمل آن از قرآن کریم منبعث شده بود، ادامه داد: همچنین یکی دیگر از این عوامل، اخلاق نیکوی آن حضرت بود که نجات‌دهنده کل جامعه بشری است.

وی قرآن کریم را محور حرکت اساسی پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و گفت: اندیشه ناب آن حضرت که از قرآن کریم برگرفته شده بود باعث شد که دین اسلام در جهان فراگیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه اخلاق پیامبر اکرم(ص) برای همه مسلمانان الگو است، اظهار کرد: همین اخلاق نیکو بود که باعث شد امروز پس از 1400 سال هنوز هم اندیشه‌های آن حضرت برای ما درس باشند.

وی به ضرورت تأسی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) تأکید کرد و افزود: اگر کرامت اخلاقی و اندیشه‌های ناب پیامبر اکرم(ص) را در زندگی خود به‌کار بریم، در همه عرصه‌ها موفق خواهیم شد.

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: امیدوارم که قرآن کریم قلب و روح و روان ما را تحت تأثیر قرار دهد و بتوانیم از نورانیت آن بهره بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی کردستان و همچنین مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان، شهرداری سنندج و مرتلان و فعالان قرآنی که با مراسم جزء‌خوانی مسجد جامع سنندج در ماه رمضان و دیگر برنامه‌های قرآنی همکاری کرده‌اند و در آنها حضور داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

captcha