انتظار؛ رویکرد شیعیان در دوران غیبت تا رسیدن به آرمان مهدویت
کد خبر: 1449023
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

انتظار؛ رویکرد شیعیان در دوران غیبت تا رسیدن به آرمان مهدویت

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظار بیانگر رویکرد نظری و عملی شیعیان در دوران غیبت تا رسیدن به آرمان مهدویت است، گفت: در دین مبین اسلام انتظار و امید تنها در مسئله ظهور خلاصه نمی‌شوند.


حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با بیان اینکه مردم دنیا شیفته این هستند که از رابطه منجی با پیامبران آگاهی داشته باشند، اظهار کرد: می‌توانیم شباهت‌های بین زندگی امام زمان(عج) و دیگر پیامبران را بیان کنیم.



وی با اشاره به اینکه باید به نسل منتظر بیاموزیم از امامی که در پس پرده غیبت است چگونه استفاده کند، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های نسل منتظر این است که در همه اعمالش توجه به امام زمان(عج) باشد.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظار بیانگر رویکرد نظری و عملی شیعیان در دوران غیبت تا رسیدن به آرمان مهدویت است، متذکر شد: در دین مبین اسلام انتظار و امید تنها در مسئله ظهور خلاصه نمی‌شوند بلکه مواجهه با مشکلات و امید و انتظار در رفع حل آن نیز یک انتظار ارزشمند و با ارزش است.



اشاره‌ای به مؤلفه‌های خانواده‌ مهدوی

گرایلی شناخت آسیب‌ها و آفات این دوره، حفاظت از آن‌ها به‌ویژه در موضوع خانه، خانواده و جایگزینی فرهنگ انتظار در برابر فرهنگ ابتذال را از مهم‌ترین مؤلفه‌های خانواده‌های مهدوی دانست و افزود: در روایات اهل بیت(ع) ناهنجاری خانوادگی دوره آخرالزمان و دوران غیبت تبیین شده تا محبان اهل بیت(ع) با مراقبت شدید خانواده‌های خود را از این‌گونه آسیب‌ها محافظت کنند.



وی یکی از رسالت‌های تربیتی خانواده‌های مهدوی تربیت نسل مستعد و مهیا از نظر علمی و عملی برای یاوری و اجرای منویات امام زمان(ع) است لذا خانه‌های نورانی به نور ولایت و امامت کانون تربیت سربازان امام زمان(ع) و عهده‌دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت هستند.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی افزود: فضایل اخلاقی و کمالات شخصیتی و نمونه‌های تعالی روحی اهل بیت(ع) در تعمیق فرزندان بسیار مؤثر است و عطش دوستی نسبت به آن بزرگواران را دو چندان می‌کند.



گرایلی اصل امامت را یکی از اصول دین دانست و افزود: صفاتی همچون عدالت، سخاوت، شجاعت، حکمت، عبادات، مردم دوستی، تقوی، ایمان، عمل، زهد و قناعت و غیره نقش به‌سزایی در تربیت نسل مهدوی دارد.



وی با اشاره به اینکه معرفت افراد جامعه می‌تواند در ظهور امام زمان(عج) مؤثر باشد، یادآور شد: ظهور امام زمان(عج) شرایط، مقدمات و زمینه‌هایی را لازم دارد و تا این مقدمات و شرایط مهیا نشود و موانع ظهور حضرت مرتفع نگردد احتمال اینکه بتوانیم ظهور حضرت را درک کنیم کمتر می‌شود.

captcha