عمق بخشیدن آموزه‌های دینی در نوجوانان؛ محور مهم و اصلی تربیت اسلامی
کد خبر: 1459907
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

عمق بخشیدن آموزه‌های دینی در نوجوانان؛ محور مهم و اصلی تربیت اسلامی

گروه اجتماعی: گفت: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محورهای مهم و اصلی تربیت باید عمق بخشیدن آموزه‌های دینی در کودکان و نوجوانان باشد زیرا در این صورت است که فرزندان از هر نوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مصون می‌مانند.

سید هانی حسینی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آشنا کردن کودکان و  نوجوانان با معارف و ارزش‌های دینی و مذهبی یکی از اصول مهم در تعلیم و تربیت اسلامی محسوب می‌شود و روز به روز با توسعه زندگی اجتماعی، علمی و سیاسی ، ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از محورهای مهم و اصلی تربیت باید عمق بخشیدن آموزه‌های دینی در کودکان و نوجوانان باشد زیرا در این صورت است که فرزندان از هر نوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مصون می‌مانند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مناسب‌ترین زمان برای درونی کردن ارزش‌های اسلامی و تربیت  دینی فرزندان دوره کودکی و نوجوانی است زیرا روح آنان در این زمان انعطاف‌پذیری قابل توجهی دارد و هر چه انسان بزرگ‌تر می‌شود از این انعطاف کاسته می‌شود و با توجه به  این که کودک در این دوران از حساسیت‌ها خاصی برخوردار است باید از بهترین شیوه‌ها بهره گرفت تا نتایج مفید و موثر حاصل شود.

حسینی ادامه داد: در این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بچه‌های 6 تا 16 سال به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اسلامی می‌پردازند.

وی عنوان کرد: بیش از 18 هزار عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مشغول به فعالیت هستند که محوریت اصلی فعالیت‌های این کانون کتاب و کتابخوانی، شعر و ادب اسلامی، هنرهای تجسمی، نمایشی و قصه گویی اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای کودکان و نوجوانان این استان را کم‌نظیر توصیف کرد و خاطرنشان کرد: این مسئله بارها در جشنواره‌های کشوری و دوره‌های آموزشی به اثبات رسیده است.

captcha