هماهنگی قرآن و عترت با اجرای طرح «نوای قرآن در شب عاشورا» محقق می‌شود
کد خبر: 1466273
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
سادات‌فاطمی بیان کرد:

هماهنگی قرآن و عترت با اجرای طرح «نوای قرآن در شب عاشورا» محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: توجه به قرآن کریم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و اجرای طرح «نوای قرآن در شب عاشورا» عامل هماهنگی کامل قرآن و عترت می‌شود.

سیدجواد سادات‌فاطمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه طرح ملی «نوای قرآن در شب عاشورا» طرحی بدیع و جدید است، ابراز کرد: البته از قدیم الایام جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم در ایران اسلامی با مدح اهل بیت(ع) و ذکر مصیبت همراه بوده است که این دو موضوع مهم در کنار یکدیگر وجود داشتند.

سادات‌فاطمی با اشاره به اینکه همیشه در جلسات مذهبی در کنار هم بودن قرآن و عترت تأکید شده است، اظهار کرد: البته در برخی جلسات نقش قرآن بیشتر بوده و در برخی دیگر نقش مراسم عزاداری و ذکر مصیبت پررنگ بوده است اما همیشه این دو در فضای دینی و مذهبی کشور ما با یکدیگر قرار داشتند.

وی با بیان اینکه هر طرحی که بتواند به گسترش این دو موضوع در فضای جامعه کمک کند، در جای خود قابل توجه و مؤثر است، ادامه داد: از همین‌رو ضروری است که اهل قرآن، جلسات مذهبی و هیئت‌ها با یکدیگر هماهنگ شده تا بتوانند همراهی و هماهنگی قرآن و عترت را با کمک این طرح‌ها بیشتر مطرح و پررنگ‌تر جلوه دهند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به پیام قیام سیدالشهداء(ع)، اضافه کرد: امام حسین(ع) در سخنرانی خود آن زمان که عازم کربلا بودند، فرمودند که من برای اصلاح امت جدم خارج می‌شود و به دنبال اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستم که این مهم همان فلسفه نهضت حضرت به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: همه این اهداف، پیام قرآن نیز هست، لذا در هر قسمت از جریان قیام سیدالشهداء(ع) و فضای واقعه کربلا که دقت می‌کنیم، موضوعات مطرح شده در متن قرآن نیز وجود دارد به گونه‌ای که هیچ جدایی میان کلام حضرت و آموزه‌های قرآنی مشاهده نمی‌‌شود.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: از همین‌رو اگر ما در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به قرآن از آن جهت که جدایی میان این دو امانت گرانقدر پیامبر(ص) وجود ندارد، توجه کنیم، هماهنگی قرآن و عترت به طور کامل شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مداحان در تحقق طرح «آوای قرآن در شب عاشورا»، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها تأکید کرده‌اند که مداحان ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی را به شیوه سنتی و با دقت و استفاده از متن صحیح بیان کنند، همچنین در کنار آن مداحان می‌توانند مردم را به موضوع شعور حسینی برای انتقال پیام عاشورا که همان آموزه‌های قرآن کریم است و توجه‌دادن به بهره‌مندی از کلام الهی در این ایام دعوت کنند.

captcha