غیرت دینی و بصیرت عاشورایی عامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است
کد خبر: 1472301
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

غیرت دینی و بصیرت عاشورایی عامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: زنان جامعه ما باید حجاب، عفاف، پاکی، غیرت دینی و بصیرت عاشورایی را در زندگی خود مدنظر قرار دهند و تهذیب و پاکدامنی را در جامعه اشاعه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 20 آبان‌ماه در همایش رهروان زینبی دانش‌آموزی در سنندج با اشاره به اینکه یکی از قهرمانان نهضت کربلا، حضرت زینب(س) بودند که پیام‌آور کربلا نیز بودند، اظهار کرد:‌ نهضت کربلا سه قهرمان اصلی داشت که این سه قهرمان امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس و زینب(س) هستند.
وی با اشاره به اینکه دین اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) به‌وجود آمد، اما بقای آن به‌وسیله امام حسین(ع) صورت گرفت، افزود: امام حسین(ع) قهرمان و محور اصلی این نهضت هستند که بعد از پیامبر اکرم(ص) الگوی ما مسلمانان نیز می باشند.
حجت‌الاسلام فراشی همچنین به ویژگی‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) اشاره و بیان کرد: آن بزرگوار نیز با تلاش، عقلانیت، عبادت و عرفان در این نهضت حضور داشتند و علمدار کربلا بودند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور سومین قهرمان صحنه کربلا را حضرت زینب(س) عنوان و تصریح کرد:‌ حضرت زینب پیام‌آور کربلا بودند و صبر، ایثار، مقاومت و شجاعت ایشان مثال زدنی است.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام در روز عاشورا سعی داشتند آنحضرت را تحقیر کنند، اما حضرت زینب(س) که پرورش یافته مکتب امیرالمومنین و حضرت فاطمه بودند، فرمودند من در این مکان جز زیبایی چیزی را ندیدم.
حجت الاسلام فراشی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای بقای دین خدا قیام کرد، افزود: احیای دین خدا، پیروی از قرآن و آموزه‌های دینی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود.
وی بیان کرد‌: همچنین از مهمترین خصایل آن حضرت توجه به اقامه نماز اول وقت بود به طوری که عبودیت محض ایشان در نماز نیز متبلور شده بود.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: حضرت زینب(س) الگوی شما زنان جامعه است و شما باید مربی و تربیت کننده فرزندان آینده جامعه باشید.
وی یادآور شد: زنان جامعه ما باید حجاب، عفاف، پاکی، غیرت دینی و بصیرت عاشورایی را در زندگی خود مدنظر قرار دهند و تهذیب و پاکدامنی را در جامعه اشاعه دهند.

captcha