همایش «خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 2617077
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
با هدف بصیرت‌افزایی بانوان؛

همایش «خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)» در اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: به‌منظور ارج نهادن به مقام والای حضرت زینب(س)، همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در سالن شهدای ورزشی پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود.

قاسم فراهانی، مسئول روابط عمومی و تیبلیغات سپاه ناحیه اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب و ترویج اسلام امروز شاهد حرکت کاروان‌های بسیار به کربلای معلی هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی مسلمانان از اقصی‌ نقاط جهان برای زیارت حرمین شریفین به این اماکن مقدس و مطهر سفر می‌کنند، اضافه کرد: حضور گسترده مردم در این اماکن بر وفاق و همدلی مسلمانان می‌افزاید.

فراهانی در ادامه به نقش حضرت زینب(س) در قیام کربلا نیز اشاره کرد و گفت: بانوان جوامع اسلامی باید از این بزرگ‌بانوی اسلام درس گرفته و رفتار و منش آن حضرت را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

وی از برگزاری همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در اراک خبرداد و افزود: این همایش با حضور جمعی از بانوان ولایتمدار و فهیم شهرستان به‌منظور ارج نهادن به مقام والای حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

فراهانی اظهار کرد: این همایش سبب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و فداکاری و شجاعت حضرت زینب(س) شده و خواندن خطبه آن حضرت سبب آشنایی بانوان با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) می‌شود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اراک در پایان هدف از برگزاری همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) را بصیرت‌افزایی بانوان در موضوع عاشورا و رسالت آن حضرت پس از واقعه کربلا برشمرد و یادآور شد: این همایش عصر امروز، 24 آذرماه در سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد این شهرستان برگزار می‌شود.

captcha