هدف‌؛ محور سبک زندگی اسلامی/پایداری در راه هدف، مهم‌ترین مشخصه حضرت زینب(س)
کد خبر: 2620195
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
نماینده طلاب تهران مطرح کرد:

هدف‌؛ محور سبک زندگی اسلامی/پایداری در راه هدف، مهم‌ترین مشخصه حضرت زینب(س)

گروه اندیشه: هدف، مهم‌ترین رکن سبک زندگی اسلامی است و اگر انسان در زندگی بی‌هدف باشد به سرگردانی دوران جاهلیت و روزمرگی و گرفتاری در مثلث خوردن و خوابیدن و شهوت بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سلطانی، نماینده طلاب تهران در همایش سبک زندگی حضرت زینب(س) که سه‌شنبه، 25 آذر در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: شخصیت حضرت زینب(س) و به تبع سبک زندگی ایشان را باید در خواستگاه فکری و مجرای تربیتی آن حضزت دنبال کرد.
وی ادامه داد: مرحوم شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب کبری(س) می‌‍نویسد: «خمسه طیبه(پنج تن آل عبا) قیام کردند به تربیت حضرت زینب(س)» و این تعبیری عالمانه و درخور شخصیت حضرت زینب(س) است.
حجت‌الاسلام سلطانی بیان کرد: حضرت زینب(س) اقدامات اجتماعی را در منظومه‌ای مبتنی بر ثقلین به انجام رسانید و عاملی که موجب تداوم و استقامت‌‍روزی حضرت زینب در راه اسلام شد، ایمان به هدف (بندگی خدا) بود.
این پژوهشگر حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اولین کاری که نبی مکرم اسلام(ص) در صدر اسلام انجام داد، تغییر سبک زندگی دوران جاهلیت بود ، به عبارت دیگر اولین رسالن پیامبر اعظم(ص) جابه‌جایی هنجارهای خرافی و جاهلی با آداب عقلانی و معرفتی الهی بود.
حجت‌الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت مردم گرفتار مثلث خوردن، خوابیدن و شهوت شده بودند به‌طوری‌که بشر آن روز با گم‌کردن هدف زندگی و بستن چشم خود به حقایق عالم و دچار روزمرگی شدن، آن‌چنان سرگردان شده بود که با تن دادن به زندگی حیوانی، جنبه عقلانی و انسانی حیات خویش به فراموشی سپرده بود.
وی اذعان کرد: اهمیت هدف در زندگی انسان تا جایی است که سرنوشت او را تعیین می‌کند، انسان بی‌هدف در زندگی سرگردان است و او مانند مایع سیالی است که می‌توان آن را در هر قالبی ریخت بدین معنی که هرکس می‌تواند او را مدیریت کند، به همین دلیل استکبار و استثمار جهانی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و سلطه‌جویی، به‌دنبال بی‌هدف کردن انسان‌ها هستند و مرحوم علامه جعفری می‌فرماید: «آن‌چه که در روزگار امروز مردم را آزار می‌دهد، بی‌هدفی است».
حجت‌الاسلام سلطانی عنوان کرد: نمود عینی ایمان به هدف در زندگی حضرت زینب(س) متجلی بود به‌طوری‌که در راه رسیدن به هدف هیچ‌ مصیبت و مشکلاتی نتوانست سد راه او باشد و پاسخ دندان‌شکن حضرت زینب کبری در مجلس یزید مؤید این مهم است.
این پژوهشگر حوزه و دانشگاه هدف را مهم‌ترین محور و اصل سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: مصطفی چمران یکی از الگوهای تأسی به زندگی حضرت زینب است و ایمان راسخ شهید مصطفی چمران او را از زندگی مرفه‌ای که خارج از کشور داشت به بهه‌های جنگ کشاند.
حجت‌الاسلام سلطانی در پایان اظهار کرد: امید است که همه ما به هدف از خلقت و فلسفه زندگی در دنیا پی‍‌ببریم و به تأسی از اهل‌بیت(ع)، خصوصاً حضرت زینب(س)، پایداری در راه هدف را بیاموزیم.

captcha