دلبستگی به دنیا، از مهم‌ترین موانع کسب بصیرت است
کد خبر: 2647991
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
فرماندار خرمدره:

دلبستگی به دنیا، از مهم‌ترین موانع کسب بصیرت است

گروه اندیشه: از مهم‌ترین موانع بصیرت می‌توان به وابستگی به دنیا و گرفتار شدن در دام لذت‌ها و شهوت‌های دنیوی اشاره کرد، زیرا تمام مشکلات ما از آنجا ناشی می‌شود که ما به دنیا دلبستگی داریم و برای به‌دست آوردن لذایذ آن چشمانمان را به روی حقایق می‌بندیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جمشید شیخی، فرماندار خرمدره پیش از ظهر امروز، 8 دی در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در این شهرستان، با بیان این‌که 9 دی‌ماه تداعی‌گر عینی مفهوم بصیرت است، تصریح کرد: داشتن بصیرت در همه امور همواره یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است.
وی با بیان این‌که بصیرت، به معنای دانایی صرف نیست، یادآور شد: بصیرت در مفهوم واقعی خود به معنای داشتن دانایی همراه با ایمان و اعتقاد است که این‌گونه بصیرت داشتن موجب حرکت و پویایی انسان‌ها می‌شود، همچنین زیرکی و متانت نیز از لوازم مورد نیاز بصیرت هستند.
فرماندار خرمدره با بیان این‌که کسب بصیرت دارای موانعی است، عنوان کرد: از مهم‌ترین موانع بصیرت می‌توان به وابستگی به دنیا و گرفتار شدن در دام لذت‌ها و شهوت‌های دنیوی اشاره کرد، زیرا تمام مشکلات ما از آنجا ناشی می‌شود که ما به دنیا دلبستگی داریم و برای به دست آوردن لذایذ آن چشمانمان را به روی حقایق می‌بندیم.
شیخی با اشاره به دستورالعمل‌های لازم برای کسب بصیرت، تأکید کرد: از مهم‌ترین راه‌های کسب بصیرت می‌توان به شناخت ولی امر زمان، داشتن فکر و اندیشه تجزیه و تحلیل مسائل، دوراندیشی در امور، پیروی از عالمان، رعایت ایمان و تقوای الهی، عبرت گرفتن از تجربیات گوناگون و پیمودن مسیر اهل بصیرت اشاره کرد.

لزوم بهره‌مندی از حضور دانش‌آموزان در مراسم بزرگداشت 9 دی
وی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم 9 دی در این شهرستان، اظهار کرد: تمام ادارات شهرستان باید از امکانات خود برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم استفاده کنند تا با حضور گسترده مردم شاهد تجلی واقعی بصیرت در شهرستان و استان باشیم.
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت 9 دی، عنوان کرد: در راستای گرامیداشت و تبیین این روز باشکوه از همه ائمه جماعات مساجد شهرستان خواسته شده که بعد از نماز درخصوص این موضوع سخنرانی کنند.
وی با تأکید بر این‌که از حضور دانش‌آموزان نیز باید در این مراسم بهره برد، تصریح کرد: از آنجایی که نوجوانان نقش سازنده‌ای در ساختن آینده کشور ایفا می‌کنند باید آگاه‌سازی لازم در تمامی زمینه‌ها برای آنها انجام شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره در پایان با بیان این‌که مناطق روستایی نیز از برگزاری مراسم بزرگداشت 9 دی بی‌بهره نخواهند بود، اظهار کرد: در 3 روستای خرمدره با همکاری روحانیان مستقر مراسم گرامیداشت 9 دی برگزار خواهد شد.

captcha