برگزاری مراسم نمادین میهمانی «لاله‌های اهل تسنن» در کردستان
کد خبر: 2647998
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

برگزاری مراسم نمادین میهمانی «لاله‌های اهل تسنن» در کردستان

گروه سیاسی: معاون پژوهش و ارتباطات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری مراسم نمادین میهمانی «لاله‌های اهل تسنن» ۱۶ بهمن‌ماه در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسن مرادی، معاون پژوهش و ارتباطات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان امروز، هشتم دی‌ماه در اولین نشست کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ‌از برگزاری مراسم نمادین میهمانی «لاله‌های اهل تسنن» در این استان خبر داد و  اظهار کرد: این برنامه همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این مراسم در یکی از شهرستان‌های کردستان افزود: سال گذشته مراسم نمادین میهمانی لاله‌های اهل تسنن در شهرستان سقز برگزار شد که امسال هم در یکی از شهرستان‌های دیگر استان برگزار خواهد شد.
مرادی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد و ادامه داد: باید مراسم دیدار با خانواده شهدا برنامه‌ریزی شود و اکیپ‌بندی‌هایی برای این دیدارها انجام بگیرد.
وی انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های مناسبتی این ایام عنوان و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در زمینه تبلیغات محیطی مناسب این ایام اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
معاون پژوهش و ارتباطات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از مسئولان استان خواستار نامگذاری پروژه‌های در دست اقدام به نام شهدای کردستان شد و اضافه کرد: مسئولان استان می‌توانند پروژه‌های در دست اقدام به‌ویژه پروژه‌های فرهنگی را به نام شهدا نامگذاری کنند.
وی غبارروبی گلزار شهدای کردستان را از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت دهه مبارک فجر خواند و اضافه کرد: جنگ شادی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توسط اعضای کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر در استان برگزار می‌شود.
مرادی بر استفاده از تلویزیون‌های شهری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام بین مردم استان تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
وی برگزاری اختتامیه یادواره‌های شهدای دانش‌آموز را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: 415 یادواره شهدای دانش‌آموز در استان برگزار شده که در این ایام اختتامیه این یادواره‌ها برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و ارتباطات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تهیه و پخش فیلم مستند از شهدا و ایثارگران کردستان را از صدا و سیمای کردستان به همین مناسبت خواستار شد و یادآور شد: امیدواریم برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در کردستان همچون سال‌های گذشته به بهترین شکل و با همکاری و مشارکت ارگان‌های مختلف استان برگزار شود.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست اعضای کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان پیشنهاداتی را در زمینه برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر ارائه کردند.

captcha