خانواده‌ها بر اساس معیارهای قرآنی و بر طبق دستورات دین اسلام اداره شوند
کد خبر: 2699724
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
حجت‌الاسلام شاهرودی:

خانواده‌ها بر اساس معیارهای قرآنی و بر طبق دستورات دین اسلام اداره شوند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در ازدواج، هدف اساسی عشق، مهربانی و رحمت است، گفت: باید خانواده‌ها براساس معیارهای قرآنی و بر طبق دستورات دین اسلام اداره شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان دیشب، 21 دی ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: طلاق یکی از مشکلات جدی است که باید برای کاهش آن راه حل پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه در ازدواج، هدف اساسی عشق، مهربانی و رحمت است، افزود: باید خانواده ها براساس معیارهای قرآنی و بر طبق دستورات دین اسلام اداره شوند.
نماینده ولی فقیه در کردستان، با عنوان اینکه روی آوردن به فرهنگ غرب ارتباط مستقیمی با افزایش طلاق دارد، اعلام کرد: هرچه به فرهنگ غرب نزدیک‌تر شویم، آمار طلاق بیشتر افزایش می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در کردستان، با عنوان اینکه متأسفانه برخی از خانواده‌ها امروزه به تاسی از الگوهای غربی اداره می شوند، عنوان کرد: ما باید فرهنگ خودمان را در همه مظاهر زندگیمان پیاده کنیم، زیرا فرهنگ غرب فرهنگ حیوانی است که هیچ دستاوردی را در پی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه کلاس‌های آموزش خانواده و رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در کاهش آمار طلاق نقش مؤثری دارند، ادامه داد: متأسفانه تجمل گرایی و اشرافیت بر برخی از زندگی‌ها حاکم شده و چشم و هم‌چشمی و توقعات بالا زندگی‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با عنوان اینکه روی آوردن به فرهنگ غرب ارتباط مستقیمی با افزایش طلاق دارد، تصریح کرد: هرچه به فرهنگ غرب نزدیک‌تر شویم آمار طلاق بیشتر افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: ازدواج‌های دیرهنگام، فرزند نیاوری و فروپاشی خانواده‌ها از جمله ترفندهایی است که فرهنگ غرب بر روی آن تأکید جدی دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه باید توطئه‌های دشمنان را برای مردم تبیین کرد، خاطرنشان کرد: اگر زندگی‌ها براساس آموزه‌های دینی اداره شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: باید به سمت عملیاتی کردن ایده‌هایی در بخش اقتصادی و فرهنگی رفت و برای جوانان درآمدزایی ایجاد کرد.

captcha