باور عمیق، مهم‌ترین عنصر در مسیر نیل به موفقیت است
کد خبر: 2710808
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

باور عمیق، مهم‌ترین عنصر در مسیر نیل به موفقیت است

گروه اندیشه: استاندار زنجان با تأکید بر این که عناصر مختلفی بر موفقیت انسان در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار هستند، گفت: باور عمیق، مهم‌ترین این عناصر است که انسان را در مسیر موفقیت به پیش می‌راند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان عصر دیروز، 24 دی در نخستین‌دوره مراسم اهدای جایزه علمی «ثبوتی ـ خواجه‌پور» با تأکید بر این که عناصر مختلفی بر موفقیت انسان در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار هستند، گفت: باور عمیق، مهم‌ترین این عناصر است که انسان را در مسیر موفقیت به پیش می‌راند.
وی افزود: همین واقعیت را می‌توان در وجود پروفسور ثبوتی در پایه‌گذاری مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مشاهده کرد، چراکه باور عمیق به اهداف و آمال ارزشمند وی، سبب نیل به موفقیت در تأسیس و راه‌اندازی این مرکز شد.
استاندار زنجان با تأکید بر این که پروفسور ثبوتی، نقش مهمی در انتقال این باور قلبی به ادامه‌دهندگان مسیر تولید علم در این مرکز داشت، ابراز کرد: ثبت یک جایزه علمی به نام دو تن از دانشمندان برجسته استان زنجان، می‌تواند برکات زیادی برای محیط‌های علمی استان به ارمغان بیاورد.
پروفسور یوسف ثبوتی، بنیان‌گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در ادامه این جلسه، با اشاره به این‌که رشد پژوهش، نقطه قوت فعالیت‌های علمی در سال‌های اخیر بوده است، گفت: پژوهش‌ها در ایران، 25 سال پس از تأسیس دانشگاه شکل گرفتند و در طی 15 سال پس از شکل‌گیری آن نیز، اساتید از سرمشق‌نویسی فاصله گرفته و به طور جدی وارد عرصه پژوهش شدند.

پیشرفت چشم‌گیر پژوهش در کشور، با وجود قدمت کوتاه آن
وی اظهار کرد: نمایان شدن آثار بنیادین پژوهش در کشور در واقع به سال 1360 بازمی‌گردد و خوشبختانه با وجود قدمت کم، تاکنون پیشرفت‌های چشم‌گیری در این حوزه را شاهد بوده‌ایم.
در ادامه این مراسم، محمدرضا خواجه‌پور، مدرس و پژوهشگر دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان با تأکید بر لزوم تغییر معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر، عنوان کرد: علاقه فرد به ریسک کردن، توانایی کار به‌ صورت بخشی از یک گروه متنوع و گوناگون، خلاقیت در حل مسائل پیچیده و اخلاق حرفه‌ای، مهم‌ترین معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر در برهه کنونی است.
وی ادامه داد: در صورتی که بر اساس تعداد مقاله‌های علمی پژوهشگران، برتری آنان مشخص شود، باز هم در حق پژوهشگران جوان اجحاف صورت گرفته است و نمی‌توان به این مؤلفه تکیه کرد.
حمیدرضا خالصی‌فرد، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان نیز در ادامه مراسم، با تأکید بر این که دانشجویان این دانشگاه بر پایه راست‌اندیشی تربیت می‌شوند، تصریح کرد: از آن‌جایی که رشد علمی در هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، این جایزه علمی در راستای بررسی تأثیر علم در رشد و پیشرفت کشور برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا، در پایان مراسم، علی نجفی، عضو هیئت‌علمی گروه فیزیک دانشگاه زنجان، محمدعلی آبام، عضو هیئت‌علمی گروه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و ایمان افتخاری، کارشناس علوم رایانه مورد تقدیر قرار گرفته و جایزه علمی «ثبوتی ـ خواجه‌پور» را دریافت کردند.

captcha