همایش «استحکام خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» در اراک برگزار شد
کد خبر: 2809443
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

همایش «استحکام خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» در اراک برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش استحکام خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی با حضور جمعی از بانوان استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، کیانوش امینی، معاون  امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی امروز، 15 بهمن در همایش زنان، استحکام خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی در اراک در تشریح ویژگی‌های سبک زندگی سالم و اسلامی گفت: توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و پرداختن به آن زمینه استحکام خانواده را فراهم کرده و آن را از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه سبک زندگی بسیار وسیع و گسترده است و در سه بخش فردی، گروهی و اجتماعی تعریف می‌شود، بیان کرد: سبک زندگی اسلامی برترین روش برای زندگی است.

امینی افزود: سبک زندگی در واقع در برگیرنده بسیاری از مسائل انسان از قبیل، رفتارهای فردی، گروهی و اجتماعی، نگرش‌ها، افکار و احساسات و ... است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به تغیراتی که در جامعه رخ می‌دهد نیاز است که سبک زندگی انسان نیز بر حسب آگاهی و دانش تغییر کند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از اتفاقاتی که در سبک زندگی انسان رخ می‌دهد متناسب با جامعه ایرانی اسلامی نیست و این خود زمینه ساز بروز بسیاری از ناهنجاری‌هاست، گفت: امروزه بسیاری از اتفاقاتی که در زندگی انسان‌ها بروز می‌دهد از جمله آسیب‌های اجتماعی ناشی از این است که یا ما تغییر نکرده‌ایم و یا اینکه تغییرات با آگاهی و متناسب با شرایط و فرهنگ جامعه نبوده است.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان ادامه داد: ما به‌عنوان یک فرد دارای یک زندگی فردی، اجتماعی و گروهی هستیم که باید متناسب با هر یک از اینها و ویژگی‌های خاص آن، زندگی و حرکت کنیم.

امینی، با اشاره به اینکه برای ایجاد تغییر در سبک زندگی باید اهداف مشخصی داشت، اظهار کرد: بسیاری از اتفاقاتی که برای زنان جامعه رخ می‌دهد ناشی از این است که خود را فراموش کرده‌اند و در واقع متناسب با شرایط و اهداف تغییر نکرده و هدف مشخصی ندارند.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگر در سبک زندگی تغییر نقش‌هاست و بدین معنا که ما یاد گرفته و بپذیریم که نقشهایمان در زندگی دائماً در حال تغییر است؛ البته این به معنای از بین رفتن نقش‌های قبلی نیست؛ بلکه با پررنگ شدن نقش جدید نقش‌های قبلی کمرنگ‌تر می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان در پایان با تأکید بر لزوم رسیدن به خودآگاهی، گفت:هرقدر خلاقیت ما در زندگی بیشتر باشد سبک زندگی بهتری را انتخاب کرده و با مشکلات راحت‌تر مقابله می‌کنیم.

captcha