نفوذ کلام حضرت زینب(س) ناشی از اخلاص و تجلی روح بندگی است
کد خبر: 2882576
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
ذوالفقاری:

نفوذ کلام حضرت زینب(س) ناشی از اخلاص و تجلی روح بندگی است

گروه اجتماعی: حضرت زینب(س) نماد کار فرهنگی با دستان به ظاهر خالی است در آن زمانی که زر و زور در دست دشمنان است، با صلابت تمام و با تکیه بر خدای متعال فرهنگ اسلام ناب را تا اعماق تاریخ می‌رساند و این نفوذ کلام ناشی از اخلاص و تجلی روح بندگی است.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مرکزی در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از استان مرکزی، گفت: حضرت زینب(س) یکی از با مفهوم‌ترین اسامی تاریخ بشریت است؛ چراکه به معنای واقعی زینت پدر است.

وی افزود: در غبارآلودگی دوران پس از عاشورا حضرت زینب(س) به‌خوبی سیره پدرش علی(ع) را معرفی می‌کند؛ چنانچه وقتی در شام و کوفه خطابه می‌فرماید یادآور خطبه‌های امیرالمومنین(ع) است.

ذوالفقاری ادامه داد: حضرت زینب(س) نماد کار فرهنگی با دستان به ظاهر خالی است در آن زمانی که زر و زود در دست دشمنان است، با صلابت تمام و با تکیه بر خدای متعال فرهنگ اسلام ناب را تا اعماق تاریخ می‌رساند و این نفوذ کلام ناشی از اخلاص و تجلی روح بندگی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی، گفت: این بانوی بزرگ زمانی معلمه در تعلیم علوم الهی، زمانی سرشار از عواطف و احساسات در رابطه خواهری و برادری و در زمانی با صلابت تمام یک مدافع از حریم دین جدش رسول خداست.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین خصوصیات حضرت زینب(س) پرستاری بوده که این ویژگی را نیز در پرستاری از امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا به مرحله اجرا گذاشتند و در کنار پرچمداری انقلاب خونبار امام حسین(ع) همواره یک پرستار واقعی و نمونه در تاریخ اسلام بوده‌اند.

این مقام مسئول در پایان یادآو شد: حضرت زینب(س) در دفاع از حریم ولایت امام سجاد(ع) و رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعد آئینه تمام نمای مادرش زهرای مرضیه(س) است.

captcha